ناتو نسبت به همکاری با سازمان پیمان امنیت جمعی بی‌اعتنا است

مقامات روسیه و سازمان “پیمان امنیت جمعی” عنوان داشتند که ناتو نسبت به درخواست‌های همکاری این سازمان در زمینه‌های از جمله توافق بر سر مساله سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا گرفته تا دیگر همکاری‌ها بی‌اعتنایی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، در آوریل ۲۰۱۲ کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان پیشنهاد ایجاد روابطی با ناتو را دادند.

به گفته “ایگور لیاکین فرولوف”، نماینده روسیه در این سازمان تاکنون پاسخی از سوی ناتو در خصوص این پیشنهاد دریافت نکرده است.

همچنین نیکولای بردی‌یوژا، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار کرد که ائتلاف نظامی ناتو به دلایل سیاسی خواهان همکاری با سازمان پیمان امنیت مشترک نیست.

بردی‌یوژا تاکید کرد: هیچ دورنمای حقیقی در این زمینه وجود ندارد. ما یک سازمان خودکفا هستیم. ما به اندازه کافی مشکلاتی داریم که در حال حل آنها هستیم و از عدم روابط رسمی با ناتو در رنج نیستیم.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی تایید کرد که همکاری میان ناتو و این سازمان به تلاش‌های بین‌المللی متعددی از جمله در زمینه قاچاق مواد مخدر که پس از حمله به افغانستان در سال ۲۰۰۱ افزایش چشم‌گیری پیدا کرده کمک خواهد کرد.

وی گفت: با ارزیابی آنچه که در افغانستان در حال رخ دادن است من فکر می‌کنم واضح است که نبود چنین روابطی بد است و اول از همه نیز برای ناتو بد است.

وی افزود: ما می‌توانیم سرمنشا کمک‌های بسیاری باشیم اما متاسفانه رویکردهای آنها متفاوت است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.