نارضایتی از نادیده گرفتن تحریمها علیه ایران از سوی شرکتهای اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه معاریو روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: نتانیاهو فشارهای زیادی بر اتحادیه اروپا در زمینه موافقت با اعمال تحریمهای سنگین تر وارد می کند. تحریمهای مورد تقاضای نتانیاهو شامل ممنوعیت انجام هرگونه مبادلات تجاری، متوقف کردن مبادلات مالی با بانکهای ایرانی و توقف تجارت کالاهای اساسی از قطعات الکترونیکی و تولیدات غذایی می شود.

بنابر این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا خواهد خواست هر گونه تعاملی با ایران که به تقویت اقتصاد ای کشور منجر می شود را انجام ندهند و با تشدید تحریمها ایران را مجبور به عقب نشینی از پیشبرد فعالیتهای هسته ای اش کنند. در همین راستا نتانیاهو در نظر دارد طی سالجاری به کشورهای مهم اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس سفر کند.

 

از سوی دیگر، یک مقام صهیونیست روز گذشته اعلام کرد: نتانیاهو در نظر دارد برای گفتگو درباره ایران به آلمان سفر کند. وی با اشاره به اینکه سفر نتانیاهو به برلین قبل از پایان سال ۲۰۱۲ انجام می شود، افزود: نتانیاهو  در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره موضوع هسته ای ایران گفتگو می کند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، درخواست شدت گرفتن تحریمها علیه ایران از سوی نخست وزیر رژیم صهونیستی در حالی مطرح شده است که تحلیلگران بین المللی معتقدند کشورهای اروپایی با توجه به شدت بحران اقتصادی توان چشم پوشی نهایی از منابع نفتی و بازار ایران را ندارند.

 

بر این اساس طی ماههای اخیر گزارشهای متعددی در زمینه نادیده گرفتن تحریمها از سوی شرکتهای اروپایی و آسیایی منتشر شده است. مقامات کاخ سفید نیز در همین راستا مجبور شده اند برخی از کشورها را از دایره تحریم مبادلات اقتصادی با ایران خارج کنند.

 

در همین راستا روزنامه اشپیگل روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: شرکتهای آلمانی با وجود تحریمها علیه ایران به مبادلات تجاری با این کشور ادامه می دهند.

 

تداوم این مبادلات تجاری به هیچ وجه مورد قبول آمریکا و به ویژه سران رژیم صهیونیستی قرار ندارد و آنها در نظر دارند با فشار بر کشورهای زمینه قطع کامل مبادلات تجاری، بانکی با ایران را فراهم آورند؛ هدفی که تاکنون از رسیدن به آن باز مانده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.