نارضایتی ۵۲‌ درصدی مرد از خدمات موبایل

۰۸ام بهمن ،

نتایج یک نظرسنجی تلویزیونی نشان داد که بالغ بر ۵۲ درصد کاربران موبایل در ایران از خدمات اپراتور تلفن همراه خود رضایت ندارند و سرعت پایین اینترنت موبایل و گرانی نرخ مکالمات با تلفن همراه از جمله مشکلات این مشترکان عنوان شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، در پی نظرسنجی که از مشترکان تلفن همراه ۳ اپراتور موبایل در کشور در یک برنامه تلویزیونی صورت گرفت ۵۲ درصد از این مشترکان تاکید کردند که با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنند از کیفیت خدمات اپراتور تلفن همراه خود رضایت ندارند.
هشتمین برنامه تلویزیونی ثریا به موضوع مخابرات در دو حوزه استفاده از توان داخلی در ساخت تجهیزات و خدمات ارزش افزوده اختصاص یافت که در این برنامه، طی یک سوال پیامکی تقریبا ۴۸ درصد از شرکت کنندگان از کیفیت خدمات ارائه شده از سوی اپراتور تلفن همراه خود رضایت داشتند و ۵۲ درصد نیز از این خدمات راضی نبودند؛ درهمین حال سرعت پایین اینترنت موبایل، گرانی نرخ مکالمات و نبود خدمات ارزش افزوده کاربردی از جمله دغدغه های مشترکان تلفن همراه عنوان شد.
پیش از این نیز معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر اعلام کرد که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که شبکه اپراتورهای موبایل از نظر میزان مکالمات موفق، در ۷ استان وضعیت مطلوبی ندارند.

حسن رضوانی گفته که شبکه اپراتور اول براساس در زمینه “میزان برقراری مکالمات موفقیت آمیز” با آنچه که در پروانه و مصوبه فعالیت آن آمده تفاوتهای بارزی دارد به نحوی که این شاخص در ۷ استان وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد. در این راستا از نظر “میزان انتقال موفق مکالمات”، این اپراتور در ۱۹ استان وضعیت مطلوبی نداشته و شبکه این اپراتور در یکی از استانها از نظر “میزان قطعی در کانال های ترافیکی” که مربوط به قطعی کانال های بین اپراتوری می‌شود وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد بررسی عملکرد اپراتور دوم تلفن همراه نیز به مهر گفت: بررسی شبکه این اپراتور براساس شاخص “میزان مکالمات موفقیت آمیز” نشان می دهد که وضعیت این شبکه در ۷ استان کشور مطلوب نیست؛ در این راستا “میزان انتقال موفق مکالمات” این اپراتور در ۴ استان مطابق با شاخص های مدنظر نیست و شاخص “میزان قطعی در کانال های ترافیکی” براساس مفاد مدنظر پروانه فعالیت و مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مطلوب ارزیابی می‌شود.
رضوانی در مورد عملکرد اپراتور سوم تلفن همراه نیز گفت: از آنجایی که این اپراتور ابتدای فعالیت خود است فاصله بسیاری با شاخص های مدنظر در پروانه فعالیتش دارد و باید نسبت به بهینه سازی شبکه اش اقدام کند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.