ناسا به‌دنبال ابزار ویژه iPad مخصوص فضانوردان

۰۳م اسفند ،

 

یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان فضایی ناسا از مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری خواسته است تا ابزار ویژه‌ رایانه لوحی iPad ویژه بررسی رژیم‌های غذایی را به‌گونه‌ای طراحی کنند که از آن بتوان در محیط ایستگاه بین‌المللی فضایی(ISS) استفاده کرد.
 
شرکت TopCoder دو فضای رقابتی مجزا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری تعریف کرده است تا طی آن مراکز یاد شده ابزار خود برای رایانه لوحی iPad را از مدل مفهومی به مدل نهایی برسانند و بتوانند خواسته‌های TopCoder را در این ابزار پاسخ گویند. این رقابت توسط سازمان فضایی ناسا و در "آزمایشگاه مسابقات ناسا"(NTL) ارایه شده است.
 
"آزمایشگاه بیوشیمی تغذیه‌ای" وابسته به سازمان فضایی ناسا که در "اداره سلامت و عملکرد انسان" در "مرکز فضایی جانسون" در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است، به دنبال نوآوری‌های تازهی می‌گردد تا به واسطه آن بتواند از طریق ابزارهای موجود روی رایانه لوحی iPad رژیم‌های غذایی که فضانوردان دنبال می‌کنند را در طول عملیات‌های فضایی پیگیری کند و جلوی هرگونه مشکل تغذیه‌ای در سفرهای فضایی را بگیرد.
 
استفاده از این دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای فضانوردان به سازمان فضایی ناسا کمک می‌کند تا علاوه بر کاهش خطرات احتمالی ناشی از تغذیه نامناسب، بتوانند هزینه و زمان صرف شده برای تغذیه را به حداقل برسانند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.