ناظریان: ریسک جوانگرایی در تیم ملی کاراته ایران را می پذیرم

به گزارش ایرنا، تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران به منظور حضور در مسابقه های کاراته قهرمانی آسیا، بامداد امروز (جمعه) تهران را به مقصد شهر تاشکند پایتخت ازبکستان ترک کرد.

‘حبیب الله ناظریان’ پیش از سقر به ازبکستان در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: از روز ۲۶ فروردین ماه، مسیر خود را برای حضور در مسابقه های کاراته قهرمانی آسیا طی کردیم و تقریبا به

ایده آل هایی که در ذهن کادر فنی و مسوولان فدراسیون کاراته بود، دست یافتیم.

وی ادامه داد: خوسبختانه نفرات تیم ملی کاراته از لحاظ بدنی و روحی در شرایط خوبی هستند و امیدوارم در جریان مسابقات بتوانند، توانایی های خود را نشان بدهند.

ناظریان در خصوص جوانگرایی انجام شده در تیم ملی کاراته ایران اظهار داشت: همیشه جوانگرایی را یکی از اصل های مهم می دانستم و معتقدم که باید به جوانان اعتماد کرد. تیم ملی کاراته

از لحاظ امکانات و حضور در میادین بین المللی در شرایط خوبی است و حالا وقت آن فرا رسیده تا نفرات به نتایج خوبی برسند.

مدیر تیم های ملی کاراته ایران خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده بود که تیم ملی کاراته با جوانگرایی روبرو شود و این حرکتی است که خطرات زیادی پیش روی آن وجود دارد و من این ریسک را می پذیرم.

وی افزود: البته در کنار نفرات جوان تیم ملی کاراته، نفراتی چون ‘سعید فرخی’ و ‘حامد زیگساری’ با تجربه نیز حضور دارند که بارها در میادین رسمی شرکت کرده و به مدال دست یافته اند.

ناظریان در پاسخ به این سوال که در صورت نتیجه نگرفتن تیم ملی کاراته در آسیایی ازبکستان چه فردی پاسخگو خواهد بود، اظهار داشت: انسان باید ریسک پذیر باشد و از زیر بار اتفاقات شانه خالی نکند. به تیم ملی اطمینان دارم و اگر نتیجه نگیریم آن را می پذیرم. ما تیم جوانی داریم که باید برای آینده ای موفق، میدان ببیند و کادر فنی نیز از ورزشکاران خود حمایت کند.

وی ادامه داد: با انتخاب مربی خاص برای هر وزن، کار جدیدی را آغاز کردیم که تا به حال خوب جواب داده است، البته هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست و ما باید به دنبال برطرف کردن معایب خود باشیم تا به هدفمان برسیم.

مدیر تیم های ملی کاراته ایران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کاراته ایران دچار ضعف شده است، گفت: متاسفانه شرایط به گوانه ای رقم خورد که در مسابقات لیگ و انتخابی ها مبارزاتی ساکن و بدون ردو بدل شدن تکنیک را شاهد بودیم.

وی افزود: زمانی که کارمان آغاز شد به دنبال برطرف شدن این ضعف بودیم و خوشبختانه در لیگ جهانی کاراته در اندونزی شاهد بودیم که کاراته کاهای ایرانی در مبارزاتشان امتیازات متعددی به دست می آوردند و گمان می برم تا حدودی در رسیدن به هدفمان موفق بوده ایم.

ناظریان ادامه داد: هنوز با ایده آل های خود فاصله داریم، چرا که امروز شاهد هستیم کشورهای دیگر پیشرفت زیادی کرده اند و ما باید خیلی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تیم ملی کاراته ایران روش های مختلفی از مبارزات ارایه می شود، خاطرنشان کرد: در گذشته، ‘اولی وانسه’ از کارشناسان مطرح ورزش کاراته معتقد بود که از مبارزه یک ایرانی می توان روش کار دیگر نفرات را به راحتی تشخیص داد اما امروز در تیم ملی کاراته کشورمان روش های مختلفی استفاده می شود و این مساله یک موفقیت است.

ناظریان در خصوص مربیان تیم ملی کاراته گفت: هر مربی جوابگوی ورزشکار وزن خود است و اگر کاراته کایی مبارزات نا مناسبی داشته باشد باید مربی آن توضیح بدهد اما در نهایت من در مورد تمامی تیم جوابگو هستم.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی کاراته ایران در دوره گذشته مسابقات آسیایی به ۳ مدال طلا و ۲ برنز دست یافت، عنوان کرد: تلاش می کنیم تا این مدال ها را افزایش بدهیم.

مسابقه های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می شود.

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۳۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.