نامه‌نگاری تعاونی‌ها با بانک مرکزی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه از نامه نگاری تعاونی ها با بانک مرکزی برای ورود به عرصه فعالیت‌های بانکداری و مالی خبر داد و گفت: برای انجام فعالیت بورسی نیز نیازمند اخذ مجوز هستیم.

به گزارش تفسیری بینا، علی حسین شهریور از نامه نگاری با بانک مرکزی برای ورود تعاونی های سهامی عام به عرصه فعالیت های مالی و بانکداری کشور خبر داد و به مهر گفت: با این حال، تاکنون زمینه ورود تعاونی های نسل تازه سهامی عام برای تشکیل بانک و یا موسسات مالی و اعتباری فراهم نشده است.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: هم اکنون برای تشکیل بانک اسلامی تعاون و موسسه مالی و اعتباری تعاونی متقاضیانی وجود دارند که ما درخواست آنها را برای بررسی و دریافت مجوز به بانک مرکزی ارائه نمودیم.

شهریور در ارتباط با اختلاف نظرهای سابق بورس و تعاونی ها برای ورود بخش تعاون به بورس و رفع موانع قانونی برای ورود تعاونی ها به بازار سرمایه، ادامه داد: تعاونی ها برای ورود به بورس باید بعضی مجوزها را اخذ نمایند.

وی ادامه داد: اختلافات سابق بین تعاونی ها و بورس بیشتر نحوه ورود بنگاه های تعاونی به تابلوهای بورس و خرید و فروش سهام آنها بود که البته در این بخش ما هنوز پاسخ قانع نماینده و رضایت بخشی از سازمان بورس نگرفتیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ساماندهی تعاونی های اعتباری، گفت: تعاونی ها در بحران ها توانسته اند نقش اساسی در اقتصاد ایفا نمایند و حتی می توان محدودیت منابع بانکی را با حمایت تعاونی ها، بهبود بخشید.

شهریور با تاکید بر لزوم ورود منابع مردمی و هدایت آن به سمت تولید از طریق تعاونی ها، اظهار داشت: تعاونی ها در حال حاضر فقط می توانند در قالب تعاونی های سهامی عام و شرکت های سهامی عام می توانند ادامه فعالیت دهند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.