نامه‌ی جمعی از نمایندگان مجلس به روحانی برای رسیدگی به وضعیت آثار تاریخی اصفهان

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
۸۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار برگزاری جلسه‌ی ویژه هیات دولت برای رسیدگی جدی به وضعیت میراث فرهنگی و آثار تاریخی کشور بخصوص آثار تاریخی اصفهان شدند.

در این نامه که به امضای ۸۵ نماینده مجلس رسیده و خبرگزاری خانه ملت آن را منتشر کرده ،خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور آمده است:

با احترام همانگونه که مستحضرید آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان گنجینه‌های گرانبهای هویت و فرهنگ اسلامی است که آمیختگی و سیاست در پرتو اندیشه‌های اخلاقی و اسلامی را متجلی ساخته و حتی سبک معماری آن نیز بیانگر اخلاق و کرامت انسانی است.

با عنایت به خشکسالی‌های اخیر و آلودگی شدید هوا و نیز تغییرات مدیریتی پی در پی در ساختار میراث فرهنگی کشور برنامه‌های موثر و کارآمد و مطلوب برای حفاظت از این آثار نظیر پل خواجو ، سی و سه پل، میدان امام، مدرسه‌ی ابن سینا، مدرسه‌ی چهارباغ و صدها اثر ارزشمند و بی‌نظیر دیگر انجام نشده است.

با توجه به این که این آثار متعلق به نسل حاضر و نسل‌های بعدی است و بعضا میراث فرهنگی جهانی محسوب می‌شود مستدعی است در جلسه‌ی ویژه‌ای در هیات دولت درخصوص برنامه ریزی کارآمد برای حفظ ، حراست و احیای این آثار تاریخی و فرهنگی چاره اندیشی کنیم.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان، از تدوین‌کنندگان این نامه، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که امضاء کنندگان شامل نمایندگانی از سراسر کشور می باشند که همگی دغدغه رسیدگی جدی به میراث فرهنگی و حفظ آثار تاریخی کشور را دارند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.