نامه اوباما فقط حاوی پیام تبریک بود / در حال بررسی تیم مذاکره‌ کننده هستیم

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برداشتن تحریم‌های اتحادیه اروپا مراحل قضایی و قانونی دارد که در حال طی شدن است و فعلا اظهار نظر خاصی در این مورد نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “مرضیه افخم” سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست خبری امروز (سه شنبه، ۲۶ شهریور) با اشاره به برداشتن تحریم‌ها اظهار داشت: برداشتن تحریم‌های اتحادیه اروپا مراحل قضایی و قانونی دارد که در حال طی شدن است و فعلا اظهار نظر خاصی در این مورد نداریم.

وی در ارتباط با تیم هسته‌ای گفت: همزمان با تنظیم کارشناسان و طی مراحل داخلی و بررسی‌های لازمی که در وزارت خارجه صورت می‌گیرد اعضای تیم مذاکره‌کننده به صورت دقیق اعلام خواهد شد اما اطلاع‌رسانی زودرسی در این زمینه نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه  دربارهٔ نامه رد و بدل شده بین اوباما و رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: همانطور که در خبرها ملاحظه شد، این نامه مربوط به تبریک انتخاب دکتر روحانی بوده است و وی ضمن تشکر نکاتی را در حوزه‌های مختلف بیان کرد.

افخم ادامه داد: سازوکار تبادل پیام بین دو کشور از کانال‌های دیپلماتیک جاری بیان می‌شود.

وی در ارتباط با دیدار احتمالی برخی از مقامات کشورمان با مقامات آمریکایی اظهار داشت: هیچگونه برنامه ملاقات با مقامات آمریکایی در برنامه سفر دکتر روحانی نیست البته چنانچه روند کار به سمتی پیش برود که ملاقاتی تنظیم شود در چارچوب ۱+۵ خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مجمع عمومی یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی است که با توجه به سطح شرکت کشورها و حضور جمع زیادی از سران وزارت امور خارجه طبعا رویدادی منحصر به فرد است که به صورت سالانه انجام می‌شود.

افخم افزود: مراحل مربوط به سخنرانی‌ها و ملاقات‌های دکتر روحانی تنظیم خواهد شد و اطلا‌ع‌رسانی در رابطه با این مهم در آن زمان متعاقبا اعلام خواهد شد

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.