نامه تازه ۲۶ رسانه به ضرغامی/ امیدی به برنامه «هفت» با عوامل جدید نداریم

در پی نخستین بیانیه رسانه‌های ارزشی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حواشی پیش آمده، این رسانه‌ها بار دیگر در بیانیه‌ای بر خواسته‌های خود تاکید کرده و از ضرغامی خواستار برگزاری میزگردی با حضور این رسانه‌ها شدند.

 

 

متن کامل این بیانیه که به امضای ۲۶ رسانه رسیده است به شرح زیر است:

 

 

» بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

«الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب» (سوره زمر آیه ۱۸)

 

 

ریاست محترم صدا و سیما جمهوری اسلامی

 

 

جناب آقای مهندس ضرغامی

 

 

باعرض سلام

 

 

همانگونه که مستحضرید چندی قبل جمعی از رسانه‌های جبهه‌ی فرهنگی انقلاب طی نامه‌ای به جنابعالی، ضمن انتقاد از گفتمان حاکم بر تنها برنامه‌ی سینمایی رسانه‌ی ملی، خواستار ایجاد فضایی عادلانه در صدا و سیما برای گفتگو با جریان‌های مختلف فرهنگی شدند و حتی نمایندگانی از سوی این جبهه برای مناظره با نمایندگان تفکرات دیگر معرفی شد. اما این درخواست واضح و روشن در نگاه مدیران سازمان صدا و سیما، معنایی معوج و وارونه یافت و آنچه در عمل رخ داد، تغییر ماهرانه‌ صورت مسأله بود؛ اقدامی که جز نشانی غلط دادن و مسأله‌ اصلی را با مسأله‌ خودخواسته و محافظه‌کارانه‌ دیگری عوض کردن، معنای دیگری نداشت.

 

 

جناب آقای ضرغامی!

 

 

چگونه است که در معدود برنامه‌های فرهنگی‌ رسانه‌ی ملی- رسانه‌ای که قرار بود یک دانشگاه عمومی باشد- شبه‌روشنفکران نور چشمی به صورت کاملاً یکطرفه و بدون حضور نمایندگان جریان‌های دیگر، اجازه‌ی این را می‌یابند که با بدترین لحن افکار طرف مقابل را آماج حملات خود قرار ‌دهند و ایدئولوژی پوشالی خود را به جامعه حقنه کنند؟ و بدتر از آن، چرا درست زمانی که شرایط گفتگو فراهم می‌شود، با ترفند تغییر عوامل تنها تریبون سینمایی تلویزیون، جامعه‌ی روشنفکری را -که بعد از دو سال در اختیار داشتن آنتن دیگر حرف ناگفته‌ای ندارد- از جواب دادن به سوالات اساسی جریان ارزشی نجات می‌دهید؟

 

 

 

جناب آقای ضرغامی!

 

 

این اولین باری نیست که عوامل برنامه‌ای به سلیقه و مصلحت شما و به نام اعتراض جریانات انقلابی تعویض می‌شوند. فراموش نکنید که افکار عمومی هنوز بهانه‌های تعطیلی یا تغییر عوامل برنامه‌هایی نظیر «پارک ملت» و سری نخست «دیروز، امروز، فردا» را از یاد نبرده‌اند. راستی چه ارتباطی بود بین آن نامه‌ رسانه‌ها با آنچه شما کردید؟ و سوال مهم‌تر اینجاست که چرا رسانه‌ ملی نمی‌خواهد به همان مقدار که به جریان شبه‌روشنفکر فرصت بیان عقایدش را می‌دهد، تریبونی هم در اختیار گفتمان جریانات ارزشی در حوزه‌ فرهنگ قرار دهد؟ یعنی رسانه‌ شما تا این حد از شنیده شدن گفتمان جبهه‌ی فرهنگی انقلاب ترس دارد؟ آیا ممنوع التصویر کردن بسیاری از فعالین انقلابی مویدی بر این امر نیست؟

 

 

 

جناب آقای ضرغامی!

 

 

بیانیه‌ نخست رسانه‌های جبهه‌ فرهنگی انقلاب تنها سنگ محکی بود برای نشان دادن عیار روحیه‌ محافظه‌کاری حاکم بر سازمان تحت امرتان و همچنین میزان پایبندی و اعتقاد شما به حضور گفتمان انقلابی در بزرگترین دستگاه تبلیغی نظام اسلامی به بهانه‌ یک برنامه‌ی سینمایی به عنوان مشتی از خروار. و اگرنه ما نه به برنامه‌ قبلی و نه به سری جدید برنامه‌ «هفت» با حضور عوامل جدید امیدی نداشته و نداریم. اما متأسفانه آنچه در اقدام اخیر صدا و سیما ذبح شد، همان دغدغه‌ای بود که منجر به صدور بیانیه‌ی قبلی گردید؛ منطق گفتگو و حضور گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در رسانه‌ ملی.

 

 

جناب آقای ضرغامی!

 

 

رهبر معظم انقلاب مکرراً همه دستگاه‌های نظام رامشمول قاعده‌ی نقد، اصلاح و پاسخگویی دانسته‌اند. چنانکه معظم له در آغاز سال ۸۳ –سال پاسخ‌گویی- در بین زائران حرم رضوی فرمودند:«پاسخگویى باید به معناى صحیح کلمه وجود داشته باشد. باید دستگاه‌هاى فرهنگى کشور – چه آنچه مربوط به دولت است، چه آنچه زیرمجموعه دولت نیست، مثل صدا و سیما – روشن کنند که در مقابل تهاجم گسترده‌ى فرهنگى دشمنان چه تدابیرى را براى اعتلا و بارور کردن فرهنگ اسلامى و انقلابى و عمومیت بخشیدن به نقاط برجسته‌ى آن به‌کار بسته‌اند.»

 

 

از همین رو، از شما خواستاریم تا برای اتمام حجت، در یک نشست خبری به سوالات رسانه‌های جبهه‌‌ی فرهنگی انقلاب در مورد عملکرد خود در این هشت سال مدیریت‌تان پاسخ دهید تا هم به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته باشید و هم بعد از سال‌ها، نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب بتوانند بدون گزینش و به صورت رودررو با شما سوالات و مباحث خود را مطرح کنند.

 

 

باشد که مورد رضایت الهی قرار گیرد.»

 

 

والسلام

 

 

روزنامه جوان

 

 

برگزاری نسیم‌

 

 

خبرگزاری دانشجو

 

 

پایگاه خبری تحلیلی رجانیوز

 

 

سایت الف

 

 

سایت بولتن نیوز

 

 

سایت صراط نیوز

 

 

سایت تریبون مستضعفین

 

 

سایتخبرنامه دانشجویان

 

 

پایگاه خبری تحلیلی ۵۹۸

 

 

پایگاه تحلیلی برهان

 

 

سایت جوان آنلاین

 

 

سایت آوینی فیلم

 

 

سایت عصر امروز

 

 

سایت مطالبه

 

 

سایت بی‌باک نیوز

 

 

ماهنامه سینمارسانه

 

 

ماهنامه راه

 

 

ماهنامه‌ی داستان

 

 

هفته نامه یالثارات

 

 

هفته‌نامه نه‌دی

 

 

هفته نامه پرتو سخن

 

 

هفته نامه سایبری رویکرد

 

 

سایت سلام سر به دار

 

 

سایت سلام تبریز

 

 

خبرگزاری شیرازنا

 

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.