نامه رئیس جامعه المصطفی به رئیس شورای پاپی واتیکان

۶ مهر – ۱۲:۵۷:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

حجت الاسلام والمسلمین الله علیرضا اعرافی، در نامه ای به کاردینال ژان لوئی توران، رئیس شورای پاپی واتیکان، آمادگی جامعه المصطفی را برای مشارکت در همکاری های همدلانه و علمی بین الادیانی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ به نقل از المصطفی، متن نامه رئیس جامعه المصطفی به شرح ذیل می باشد:
 بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیت
 ضمن اعلام وصول نامه تبریک جنابعالی و اظهار محبت باطنی و قلبی‌تان و ابراز خرسندی و خوشحالی از مواضع آن جناب، فرصت را غنیمت شمرده و امیدوارم بتوانیم با همدلی در مسیر رسالت پیامبران الهی(ع) گام برداریم و خشنودی خدا و خلق را فراهم آوریم.
 شکی نیست که گفتمان هایی که در پرتو محبت و عشق انسانی به هم نوع و در سایه رسالت پیامبران توحیدی شکل می گیرد، این امکان را به جامعه بشری می بخشد تا بتوان در جهت احقاق حقوق عالی انسانی گام بردارد و بستری برای تحقق صلح جهانی، عدالت، آزادی و رشد معنویت ایمانی فراهم آورد.
 بی گمان همکاری های رهبران جوامع دینی در سایه رسالت پیامبران، می تواند اهداف متعالی آنان را در پیشبرد مهرورزی و عدالت گستری و صلح جهانی تحقق بخشد و به معضلات جوامع انسانی پاسخی درخور و شایسته داده و بر دردها و رنج های بی شمار آدمیان به ویژه در دوران پر محنت کنونی مرهمی بگذارد.
 ما می توانیم با  گفت و گو و تعامل سازنده افق های تازه ای از همکاری های فیمابین را بگشاییم. اینجانب به نمایندگی از بزرگ ترین مرکز بین‌المللی علمی شیعی در جهان، از این  فرصت برای تاسیس تعامل آکادمیک و علمی سود برده و دست دوستی و همکاری شما را به گرمی می فشارم.
محبت آن جناب ما را بر آن داشت تا برای ادامه پیوند برادری و دوستی ایمانی، محورهایی را پیشنهاد داده تا در چارچوب آن گفتمان الهی را نخست در شکل آکادمی و علمی میان دو نهاد سامان دهیم تا جامعه بشری نیز از آثار و برکات آن در آینده سود برند که در پیوست این نامه برخی از محورهای پیشنهادی جهت همکاری آمده است.
اینجانب ضمن احترام ویژه به دیدگاه‌های بلند و انسان مدارانه جناب عالی و مواضع عدالت‌خواهانه و اهتمام آن جناب عالی به تعامل بین الادیانی با تأکید دوباره بر جایگاه دین و عبودیت در گره‌گشایی معضلات جهانی، آمادگی نهاد علمی جامعه المصطفی العالمیه را برای مساعی مشترک در جهت تعامل و همکاری های همدلانه و علمی بین الادیانی اعلام می‌دارم.
 امیدوارم با استعانت از درگاه احدیت و در سایه همکاری‌های فی‌مابین، شاهد گرایش بیش از پیش جوامع بشری به سمت معنویت عقلانیت و برقراری صلح و عدالت در جهان باشیم.
 از خداوند متعال سلامتی جناب عالی و توفیق روزافزون شما را در ترویج رسالت پیامبران الهی مسألت دارم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۷۱۲۵۷۱۲۶۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.