نامه شماری از نمایندگان به رهبر انقلاب برای حفظ استقلال بانک مرکزی

نوشته شده در تاریخ ۱۸/آبان/ – ۰۸:۲۴ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

ندیمی به آنا خبر داد

خبرگزاری : نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان به منظور آنچه حفظ استقلال بانک مرکزی و پاسخگو بودن آن به مجلس خوانده‌اند، درخواستی را به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌اند.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با بیان اینکه این درخواست تعداد معدودی از نمایندگان است که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم نیستند، افزود: من به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی این درخواست را امضا نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: خواسته این نمایندگان استقلال بانک مرکزی و پاسخگویی این نهاد پولی‌ و مالی به دستگاه‌های اجرایی همچون مجلس و قوه قضائیه است و در واقع اعتراضی به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی به‌شمار می‌رود.

او با بیان اینکه در دولت قبل بحث بر سر این بود که رئیس کل بانک مرکزی از طریق مجلس انتخاب شود یا به وسیله رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: حل این موضوع ۳ سال طول کشید و بالاخره مجمع تشخیص مصلحت نظام رای به تعیین سرنوشت رئیس کل بانک مرکزی از طریق انتخاب دولت داد.

به گفته ندیمی، نمایندگان نمی‌توانند مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام را ابطال کنند، بلکه نظر پیشنهادی خود را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتخاب رئیس کل بانک مرکزی باید فراقوه‌ای باشد

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.