نامه فرشته طائرپور به فرهاد توحیدی / سینماگران را از پیامدهای غفلت در بخش مالیاتی آگاه کنید

۲۳م اسفند ،

به دنبال انتشار یافتن ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌های ارشاد و اقتصاد دارایی دربارهٔ معافیت مالیاتی سینماگران، فرشته طائرپور(تهیه‌کننده سینما و پیگیر مسائل مالیاتی سینماگران و عضو خانه سینما) با ابراز نگرانی از وضعیت مالیاتی سینماگران، نامه‌ای را خطاب به فرهاد توحیدی نوشت.

 متن نامه بدین شرح است:

«جناب آقای فرهاد توحیدی، ریاست محترم هیئت مدیره خانه سینما

با توجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان اسفند ۹۱ بدینوسیله درخواست می‌شود ترتیبی فرمایید تا از طریق شورای مرکزی صنوف سینمایی عضو آن خانه و یا رسانه‌های عمومی، موارد زیر با قید فوریت و اهمیت، به سینماگرانی که به عنوان مودیان حقیقی(غیرشرکتی) در عرصه سینما فعالیت دارند، ابلاغ شود.

۱- سینماگران محترم در همه عرصه‌های فیلمسازی، مکلف می باشند که جهت دریافت دفتر مالی سال ۹۲ خود با عنوان دفتر هزینه و درآمد صاحبان مشاغل که از شروط لازم برای استفاده از معافیت مالیاتی برای آنهاست و اقدام مهر و پلمب آن در حوزه مالیاتی سینماگران تا پیش از پایان سال ۹۱ اقدام فرمایند.

۲- سینماگران محترم حتی اگر فاقد درآمد و یا فعالیتی در سال‌های اخیر بوده‌اند و یا برای سال ۹۲ خود هیچگونه قراردادی ندارند،‌ باز مکلف به اخذ و پلمب این دفاتر در حوزه مربوط به منطقه خود می باشند تا از حقوق قانونی ناشی از معافیت مالیاتی‌شان محروم نشوند و لااقل هزینه‌های زندگی خود را در پرونده مالیاتی‌شان ضبط نموده باشند.

۳- سینماگران محترمی که دفاتر مالی‌شان برای سال ۹۱ نانوشته و یا کم نوشته مانده، می‌توانند با منظم ساختن نامه‌ای به شرح زیر، همان دفتر قبلی را به حوزه مالیاتی مربوطه ارائه نمایند تا برای سال ۹۲ ممهور و پلمب شود.

۴- به اطلاع مودیان حقیق می‌رساند که از مهر ماه ضریب کسر علی‌الحساب مالیات از اشخاص طرف قرارداد که برگه معافیت مالیاتی ندارند، از ۵ درصد به ۳ درصد تقلیل یافته است. لذا در قراردادهایی که به هر سبب قرار بر کسر علی‌الحساب مالیات تکلیفی گذاشته می‌شود، طرف اول قرارداد ملزم به کسر تنها ۳ درصد از مبلغ قرارداد طرف دوم و واریز آن به حساب دولت و اخذ رسید(بنام طرف دوم طرف قرارداد) می‌باشد.

۵- حوزه مالیاتی سینماگران در اداره مالیات‌های مرکز واقع در خیابان شهید قرنی/کلانتری غربی بعنوان محل مراجعه اغلب سینماگران فعال در تهران آماده پلمب دفاتر مالیاتی سینماگران است. مودیانی که نشانی محل سکونت یا کارشان در خارج از منطقه‌بندی مرکز تهران قرار دارد می‌بایست به مناطق مربوط به نشانی خود مراجعه فرمایند.
 

امید می‌رود که اطلاع رسانی مسئولانه صنوف به اعضا و همچنین اعضا به همکاران، سینماگران محترم را در انجام بموقع این تکلیف قانونی و رهایی از پیامدهای منفی غفلت نسبت به آن، یاری رساند.»

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.