نامگذاری دستاورد دفاعی به‌نام دختر شهید هسته‌ای

رونمایی از شش دستاورد جدید دفاعی؛

ایران > دفاع
همزمان با ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی ۶ دستاورد جدید وزارت دفاع و نیروهای مسلح رونمایی شد که یکی از این دستاوردها به نام آرمیتا دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای نام گذاری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم روز صنعت دفاعی امروز سه‌شنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در مرکز ملی توسعه هوانوردی آغاز شد.

در این مراسم رئیس جمهور از ۶ دستاورد جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این شرح رونمایی کرد.

دسن

more

  موشک خلیج فارس / انواع رادارهای ایران / برخی از موشک‌های میانبرد و دوربرد بالستیک – ایران / موشک‌های ضد زره ایران / برخی از موشک‌های دور ایستا – ایران / موشک‌های پدافندی کوتاه برد ایران / چند موشک ضدبالگرد ایران / سلاح‌های پدافند هوایی توپخانه‌ای ایران / موتورسیکلت ATV-500

      دسن

ارتقای نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰

موشک فاتح D1-110 از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است که در طی یک دهه اخیر نقش موثر در ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران داشته است.

با توجه به نیازمندی‌های نیروهای مسلح و به خصوص موضوع پر اهمیت دقت اصابت، نسل‌های مختلف از این موشک به ویژگی‌های خاص طراحی و به تولید انبوه رسیده است.

پس از آزمایش موفق نسل چهارم ارتقای نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراح و ساخته شده است.

قابلیت‌های نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ به شرح زیر است:

۱- قدرت نقطه‌زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی با استفاده از جدیدترین فناوری سیستم‌های ناوبری

۲- افزایش طول عمر موشک

۳- افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب جهت شلیک به موقع به سوی اهداف دشمن

۴- کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب

۵- کاهش زمان ترک موضع پرتاب

۶- عدم نیاز به بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت

موتور دریایی بنیان ۴

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تکمیل زنجیره توانمندی‌های طراحی و ساخت شناورها این موتور را در دستور کار قرار داده و موفق شدند موتور دریایی بنیان ۱ با توان هزار اسب بخار را تولید و در روز صنعت دفاعی سال گذشته به بهره‌برداری برسانند.

در تداوم این اقدام راهبردی متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع موفق شدند بار دیگر ساخت موتور دریایی بنیان ۴ را با قابلیت‌های جدید به انجام برسانند.

بنا بر گزارش مهر، موتور دریایی بنیان ۴ با تعداد ۱۶سیلندر و قدرت اسمی ۵ هزار اسب بخار و ۱۸ تن وزن روی شناورهای بزرگ نظامی نصب می‌شود.

 آزمایشگاه پرنده آرمیتا (سکوی آزمون‌های پروازی)

یکی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نام دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد نامگذاری شد.

پروژه سکوی تست‌های پروازی با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز با استفاده از هواپیمای در اختیار آغاز می‌شود.

این پروژه برگرفته از اهدافی است که مهمترین آنها آزمایش سامانه پرتاب هواپیمایی جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هوا، آزمون سامانه پیشرفته هواپیما در شرایط واقعی پرواز و آموزش پیشرفته به خلبانان هواپیمایی جنگنده است.

خودروی تاکتیکی ارس

خودروی تاکتیکی ۳ و ۴ تن فرماندهی به نام ارس با توان ۱۳۳ اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان، خودروی هجومی، خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در مناطق عملیاتی صعب‌العبور و شهری را دارد.

قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی، گرمکن گازوئیلی و محافظت پشت سر کلیه سرنشینان از ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.

خمپاره‌انداز وفا

بر طبق این گزارش، یکی دیگر از دستاوردهای جدید وزارت دفاع به نام خمپاره‌انداز وفا نامگذاری شده است.

این خمپاره‌انداز دارای مشخصات عملیاتی زیر است:

– افزایش قدرت سرجنگی به میزان ۲ تا ۳ برابر خمپاره‌های معمول

– عمر بالای مهمات نسبت به گلوله‌های موشکی

– پراکندگی کمتر نسبت به گلوله‌های موشکی

– قابلیت حمل به صورت خودکششی

– نواخت تیر ۵ تا ۸ گلوله در دقیقه

 سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد

آخرین دستاورد جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد است.

این سامانه پویش سیگنالی و جهت‌یابی در باندهای DHF و UHF مدلاسیون‌های مختلف را در فاصله زمان بسیار کم انجام می‌دهد.

این گزارش حاکی است، سامانه شاهد قادر است سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص داده و مورد پردازش قرار دهد و امکان شنود چندین کانال را به طور همزمان دارد.

از آنجا که در محیط‌های رزم نوین و جنگ الکترونیک جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی با قابلیت‌های جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است سامانه شاهد قابلیت‌های جدیدی را به توان جمع‌آوری و عملیات جنگ الکترونیک نیروهای مسلح می‌افزاید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.