نام جاویدان اولین خلبان شهید در شمال پایتخت پلاک شد

۲۸ شهریور – ۰۱:۲۰:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در آستانه هفته دفاع مقدس

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-در آستانه هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل از ایثار و فداکاری های شهدای گرانقدر، نام جاویدان اولین خلبان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس،  سرلشگر محمد صالحی در شمال تهران پلاک شد.
به گزارش آریا بهنقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه در مراسم نامگذاری کوچه عرفات در خیابان عمار به شهید امیر سرلشگر خلبان محمد صالحی به عنوان نخستین شهید عملیات برون‌مرزی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی های این شهید گرانقدر اظهار داشت: شهدا، سرمایه های ارزشمند یک کشور و قدرت معنوی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی هستند و اگر اصلی ترین معابر بزرگراهی و میادین کشور نیز به نام شهدای بزرگوار نامگذاری شود در برابر رشادت و سلحشوری آنها اقدامی ناچیز است.
 رضایی یادآور شد: این شهید در نخستین ساعات حمله دشمن بعثی در روز ۳۱ شهریور سال ۵۹ پس از آنکه هواپیماهای عراقی دبستانی را در شهر کرمانشاه بمباران کردند، داوطلبانه از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به میدان رزم اعزام شد و در حمله‌ای کوبنده و رعدآسا مواضع دشمن را در کوت و شعیبیه عراق هدف قرار داد اما در مسیر بازگشت به میهن اسلامی جاوید الاثر شد تا نامش به عنوان اولین خلبان شهید دفاع مقدس در تاریخ جنگ تحمیلی باقی بماند.
در این مراسم « ناهید حسن علی » همسر شهید صالحی از تلاش‌های شهرداری و امور ایثارگران منطقه برای پاسداشت یاد و نام شهدای جنگ تحمیلی قدردانی کرد و اظهار داشت، «‌ زحمات زیادی برای زنده نگهداشتن نام شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشیده شده است که امیدوارم این یادآوری‌ها همچنان باقی بماند. »
کوچه شهید امیر سرلشگر خلبان محمد صالحی در محدوده ناحیه چهار شهرداری منطقه یک ، خیابان عمار حدفاصل بوستان مهر و میدان یاسر قرار دارد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۸۱۳۲۰۰۳۳۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.