نام نویسی ۲۱ هزار نفر در مسکن مهر دانشجویی

جام جم آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از نام نویسی ۲۱ هزار نفر در مسکن مهر دانشجویی خبر داد .

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، غلامرضا  خواجه ‌سروی با اشاره  به اینکه حمایت از ازدواج دانشجویی از سیاستهای وزارت علوم است گفت : در همین راستا علاوه بر مسکن مهر دانشجویی ،  صندوق رفاه دانشجویان نیز آمادگی دارد برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلانی که ازدواج دانشجویی کرده‌اند تسهیلاتی در نظر بگیرد .

وی  در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراعت دانشجویان از  حضور ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اردوهای جهادی امسال خبر داد و  گفت: امسال در این اردوها  دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشورهای افغانستان و عراق به آموزش دانش آموزان و دانشجویان  کمک می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی  با بیان اینکه این کشورهای در حال  رشد  از لحاظ دانشگاهی و سطح تحصیلات نیاز به حضور نیروهای کشور ما دارند، گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی که متشکل از دانشجویان توانمند هستند، به تدریج در این اردوها فعال می‌شوند .
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص لباس متحد‌الشکل دانشجویی  گفت :  در قوانین مصوب دانشگا هها که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم ابلاغ شده است، موضوعی  به عنوان لباس متحد‌الشکل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آنچه از قانون برداشت می‌شود، تنوع با رعایت پوشیدگی است افزود: در قوانین مربوط به حجاب و عفاف ۱۷اقدام تکلیف شده است که وزارت علوم سعی می کند با رویکرد ایجابی نسبت به انجام آنها اقدام کند.

دکتر خواجه سروی با اشاره به تاسیس دانشگاه‌های دخترانه در هر استان گفت: وزارت علوم تاسیس دانشگاه دخترانه در هر استان را در دستور کار دارد و آماده است به متقاضیان راه اندازی دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی مجوز دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.