نام «هاشمی رفسنجانی», در میان هشتگ‌های پرخواننده توئیتر

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – ایرنا نوشت: در پی اعلام خبر رحلت ناگهانی آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رسانه‌ های مطرح جهان در به بازتاب این خبر در توییتر پرداخته و با گسترش اخبار این واقعه هشتگ‌های #Rafsanjani و #هاشمی_رفسنجانی ساعاتی در میان هشتگ‌های پر خواننده توییتر قرار گرفتند.

اوائل شامگاه یکشنبه و پس از اعلام رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسانه های مطرح جهان با انتشار مطالبی در تارنمای توئیتر ابتدا به نشر خبر اولیه و در ادامه به شرح و تفصیل آن پرداختند.

خبرگزاری های فرانسه، آسوشیتدپرس، رویترز، شین هوا و کویت، شبکه های تلویزیونی سی ان بی سی، سی ان ان، فرانس ۲۴، اِی بی سی، سی بی اس، سی بی سی، فاکس و ناین (استرالیا)، روزنامه های دیلی تلگراف، شیکاگو تریبون، ایندین اکسپرس، هندوستان تایمز، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، دیلی میرور، یو اس ای تودی، گلف تایمز، نیو استریت تایمز (سنگاپور)، یدیعوت آهارونوت، گلوبال تایمز(چین)، عمان آبزرور و آیریش تایمز(ایرلند)، نشریات فورچون، نیوزویک و آتلانتیک از جمله رسانه هایی بودند که در توییتهایی به بازتاب این رخداد پرداختند.

علاوه بر رهبر معظم انقلاب و شخصیتهای داخلی، تاکنون امیر کویت در پیامی و وزیر امور خارجه بحرین نیز در توییتی رحلت رئیس جمهوری پیشین ایران را تسلیت گفته اند ، عبدالله گل رئیس جمهوری پیشین ترکیه نیز در توییتی از شنیدن این خبر ابراز تالم کرد.

همچنین گری لوییس هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران در توییتی با انتشار تصویر دیدار پارسال هاشمی با یان الیاسون قائم مقام وقت سازمان ملل این واقعه را به خانواده وی تسلیت گفت.

۲۹۲۱۷

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.