نام ۸ کتاب کانون در فهرست “لاک‌پشت پرنده” قرار گرفت

نام ۸ عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در “فهرست لاک پشت پرنده” (کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان) قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛این فهرست با همکاری فصل‌نامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و موسسه شهر کتاب تهیه شده است و در آن نام  ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم به چشم می‌خورد.
بر این اساس از کانون دو کتاب عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی نوشته جمشید خانیان و هستی نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه رمان نوجوان امروز با درجه‌ی عالی و “یواش برو، یواش بیا” نوشته‌ی زهره پریرخ با درجه‌ی خوب در این فهرست ارزیابی شده‌اند.
در همین حال کتاب‌ کرم سه‌نقطه نوشته‌ی سروناز پریش و رمان‌های حتی یک دقیقه کافی است؛ نوشته‌ی آتوسا صالحی، دختری با روبان سفید؛ نوشته‌ی مژگان کلهر، پیش از بستن چمدان نوشته‌ی مینو کریم‌زاده و چشم عقاب نوشته‌ی محسن هجری از مجموعه رمان نوجوان امروز نیز با درجه‌ی “راه‌یافته به فهرست” مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
این کتاب‌ها در مجموع در سه فهرست مختلف، آثاری است که در بهار، تابستان و پاییز سال نود برای اولین‌بار چاپ شده است.
بر اساس این گزارش در سه درجه‌بندی مختلف به ترتیب ۱۴، ۱۶ و ۱۹ کتاب به خانواده‌ها و کودکان ونوجوانان معرفی می‌شود.
در این میان قرار است نویسندگان، تصویرگران و مترجمان این کتاب‌ها روز چهارشنبه ۲۸ تیر به شهرکتاب مرکزی تهران بیایند و با امضای کتاب‌هایشان در جشن تولد «فهرست لاک‌پشت پرنده» شرکت کنند فهرستی که جمعی از کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان آن را انتخاب کرده‌اند.
در همین زمینه به گفته‌ی مسوولان برگزار کننده این جشن، میزهای جداگانه‌ای برای خردسالان پیش از دبستان، کودکان دبستانی و نوجوانان پیش بینی‌شده تا نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های راه یافته به تفکیک گروه سنی با مخاطبان خود، درباره کتاب‌های‌شان به گفت‌و‌گو بنشینند و آثارشان را برای آنان امضا ‌کنند.
فروشگاه مرکزی شهرکتاب، واقع در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان استاد مطهری در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۸ تیر پذیرای عموم علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان خواهد بود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.