ناهماهنگی وزارتخانه‌ها عامل واردات برنج خارجی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ناهماهنگی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت عامل واردات بی‌رویه برنج نامرغوب خارجی است.

علی ایرانپور نماینده مردم  اصفهان و مبارکه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به واردات بی رویه برنج خارجی به کشور گفت: برخی سیاست‌های غلط موجود در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت کشور باعث شده با وجود حجم بالای تولیدات برنج مرغوب داخلی، واردات برنج نامرغوب و بی کیفیت خارجی افزایش یابد.

وی در ادامه ناهماهنگی میان وزارتخانه های جهاد کشاوزی و صنعت، معدن و تجارت را از عوامل دیگر بی‌ثباتی بازار برنج به عنوان یکی از محصولات اصلی سبد مصرف خانوارهای ایرانی خواند و تصریح کرد: ناهماهنگی در این دو وزارتخانه باعث شده،‌ یک روز وزارتخانه‌ای اعلام می‌کند در محصولی به خودکفایی رسیده ایم و کنار آن وزارتخانه ای دیگر اقدام به واردات همان محصول می‌کند که این امر قطعا به ضرر کشاورزان و نارضایتی مردم منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه با واردات بی رویه برنج خارجی از هدف نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی دور خواهیم شد،‌ اظهار داشت: یکی از بخش‌های تاثیرگذار در اشتغال‌زایی و تامین اهداف شعار سال توجه به حوزه کشاورزی کشور است که در سالهای اخیر مغفول مانده  و نیازمند توجه مسئولان و بخشهای ذیربط است.

نماینده مردم  اصفهان و مبارکه جلوگیری از واردات بی رویه محصولات بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را از اولویتهای مجلس نهم برای حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی و همچنین افزایش حجم تولیدات بومی دانست.

ایرانپور در پایان و در تشریح آخرین اقدامات مجلس برای ایجاد هماهنگی میان دو وزارتخانه‌ صنعت،‌ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در جلسه هفته گذشته مجلس تصویب شد در راستای هماهنگی هر چه بیشتر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین تثبیت نرخ اقلام کشاورزی مسئولیت امور مربوط به حوزه واردات و صادرات از وزارت صنعت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.