ناوشکن شهید بایندر به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست

۲۱خردادماه،

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران “شهید بایندر” صبح امروز با حضور امیر سرلشکر صالحی به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به بندر عباس، مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران “شهید دریابان غلامعلی بایندر” به ناوگان نیروی دریایی ارتش، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر “عطاالله صالحی” فرمانده کل ارتش و امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی انجام شد.

این ناوشکن با قدمتی ۵۰ ساله پس از انجام ۵۲۸ هزار نفر ساعت کار مفید، ظرف مدت ۲۰ ماه و پس از بازسازی و بهینه‌سازی بیش از ۸ هزار قطعه حساس، انجام ۳۲۰۰ سرویس و تعویض بیش از ۲۵۰۰ قطعه، در پایگاه یکم نیروی دریایی ارتش (بندرعباس) به ناوگان نداجا پیوست.

ناوشکن شهید بایندر که در طول هشت سال دفاع مقدس در تمام مأموریت‌های محوله، شرکتی فعال داشت به سبب اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان با فرسودگی مواجه و از ناوگان نداجا کنار گذاشته شده بود، اما متخصصان نیروی دریایی ارتش با همت والای خود موفق به تعمیر اساسی و بازسازی این ناوشکن شدند.

گفتنی است، این ناوشکن با تعویض ۶۰ تن ورق فولاد در قسمت‌های زیرآبی، اماکن و عرشه‌های بالای آب‌خور و نصب و افزایش حجم ۲ قبضه توپ، نصب یک قبضه توپ ۷۶ میلی‌متری در قسمت سینهٔ ناوشکن و مجهز شدن به سامانه موشکی نور در قسمت پاشنه، اکنون مهیای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها شده است.

امیر سرلشکر صالحی، فرمانده کل ارتش در مراسم الحاق این ناوشکن، حضور پرافتخار نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاهای آزاد را مستلزم تجهیزات و امکانات به‌روز دانست و گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با استفاده از این تجهیزات، آماده حضور هر چه بیشتر در دریاهای آزاد است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.