ناوی پیلای: مالی و سوریه نیازمند راه حل سیاسی‌اند

alwasatnews.jpg

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان سفر به کشور الجزایر اظهار داشت: اوضاع در کشورهای مالی و سوریه نیازمند راه حل سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ناوی پیلای، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان کنفرانس خبری مشترکی با مراد مدلسی، وزیر امور خارجه الجزایر، اظهار داشت: وضعیت در هر دو کشور مالی و سوریه نیازمند یک راه حل سیاسی است.

وی افزود: پیش از سفر به الجزایر گزارش دقیقی را درخصوص وضعیت ناگوار در شمال مالی که همچنان در کنترل شورشیان قرار دارد به شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاده است.

پیلای گفت: من از جامعه بین‌المللی خواسته‌ام تا اقدامات سریعی را برای حل و فصل اوضاع در مالی انجام دهد زیرا وضعیت در این کشور یک وضعیت بحرانی چه درخصوص نقض حقوق بشر و چه درخصوص نقض قوانین انسان دوستانه نسبت به دسترسی به آب و غذا است.

کشور مالی هم‌اکنون در مواجهه با یک بحران سیاسی و همچنین مشکلاتی در مناطق شمالی این کشور که دراشغال شورشیان هستند، قرار دارند.

به گفته سازمان ملل حدود ۶ / ۴ میلیون نفر در مالی که شامل ۱۷۵ هزار کودک می‌شوند در خطر سوء‌تغذیه قرار دارند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، هدف از سفر وی به الجزایر اطلاع یافتن از اوضاع حقوق بشر در این کشور و تلاش‌های انجام شده توسط دولت آن به منظور تحقق حقوق بشر و همچنین پیشنهاد کمک‌های تکنیکی از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل به منظور تضمین رعایت استانداردهای حقوق بشر بین‌المللی از سوی الجزایر است.

ناوی پیلای روز دوشنبه سفر کاری سه روزه‌ای را به دعوت دولت الجزایر به این کشور آغاز کرد.

این نخستین بار است که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به الجزایر می‌رود.

پیلای قرار است در جریان این سفر با مقامات ارشد دولت الجزایر و اتحادیه‌های جامعه مدنی به منظور انجام تحقیقات در خصوص وضعیت حقوق بشر در این کشور دیدار کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.