ناپولیتانو بار دیگر رییس‌جمهوری ایتالیا شد

۳۱فروردین۱۳،

مجمع نمایندگان پارلمان و مناطق ایتالیا با اتفاق آرا، جورجیو ناپولیتانو را برای یک دوره دیگر به عنوان رییس‌جمهوری این کشور برگزید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، ناپولیتانو توانست با کسب ۷۳۸ رای از ۱۰۰۷ رای پارلمان، مجددا راهی کاخ ریاست‌جمهوری شود.

پیش‌تر مجمع نمایندگان که وظیفه انتخاب رییس‌جمهوری را دارد، به سبب عدم توافق احزاب و گروههای سیاسی ایتالیا نتوانسته بود فرد دیگری را به این سمت انتخاب کند.

ناپولیتانو ۸۷ ساله به سبب کهولت سن حاضر به نامزدی سمت ریاست‌جمهوری نشده بود اما بحران سیاسی در ایتالیا و نیز درخواست گروه‌ها و احزاب سبب شد تا وی این منصب را قبول کند.

رئیس جمهور ایتالیا روز شنبه از احزاب سیاسی این کشور خواست در روزهای آینده مسئولانه عمل کنند.

وی گفت: من به طور جدی امیدوارم که در چند هفته آینده همه طرف ها با هدف تقویت نهادهای کشور به وظایف خود عمل کنند.

کمیسیون اروپا از انتخاب مجدد جورجیو ناپولیتانو به عنوان رییس‌جمهوری ایتالیا استقبال و آن را در زمانی تعیین‌کننده برای روند اتحاد اروپا حیاتی ارزیابی کرد.

خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای خطاب به ناپولیتانو اعلام کرد: انتخاب مجدد شما به این سمت در برهه‌ای صورت می‌گیرد که برای روند اتحاد اروپا که مستلزم آرامش بسیار، شجاعت و آینده‌نگری از طرف دولت‌های ملی و نهادهای اروپایی است، مهم محسوب می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.