ناگایی مهاجم ژاپنی که اولین درسهایش را در برزیل فراگرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناگایی وقتی سه سال بعد از برزیل رفت، تقلید از رونالدو ستاره برزیلی را درخاطر داشت. اکنون ناگایی امیدوار است در فینال تورنمنت فوتبال المپیک مردان با برزیل روبرو شود تا بتواند سرعت و مهارتی را که در کودکی در این کشور فراگرفته بود به نمایش بگذارد.

ناگایی گفت، این اولین بار است که در چنین رقابت بین المللی بزرگی شرکت می کنم. به همین خاطر می خواهم بازی خود را ثابت کنم و المپیک فرصت خوبی برای نمایش توانایی من است.

والدین ناگایی در برزیل به تجارت مشغول بودند و او در این کشور در چند رشته مختلف ورزشی بازی می کرد.

وی گفت یک مرکز بزرگ ورزشی با زمین فوتبال، استخر شنا ، زمین تنیس در نزدیکی خانه ما قرار داشت و والدینم رشته های ورزشی مختلفی را به من آموختند. من در خیابان با پای برهنه با همسایگان فوتبال بازی می کردم.

او از آن پس کفش به پا کرده و تاکنون در رقابتهای فوتبال در المپیک لندن دو گل از جمله اولین گل ژاپن مقابل مصر در اولد ترافورد را به ثمر رسانده است که به صعود تیم خود برای اولین بار به نیمه نهایی المپیک از سال ۱۹۶۸ تاکنون کمک کرده است.

چالاکی و سرعت او می تواند دفاع تیم حریف را در چند ثانیه متلاشی کند. او مدافعان را به سوی خود می کشد و برای هم تیمی هایش فضا و فرصت گلزنی فراهم می کند.

ناگایی گفت فکر می کنم سرعت من تهدیدی برای تیم های حریف بوده است.

یک کارشناس لیگ برتر انگلیس که دیدار ژاپن مقابل اسپانیا را در گلاسکو تماشا کرده بود تحت تاثیر بازی ناگایی قرار گرفته بود.

وی گفت، دویدن او پشت خط عقب باعث عذاب مدافعان می شود.

اسپانیا با نتیجه یک بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد. تیم ژاپن با پیروزی یک بر صفر مقابل مغرب به یک چهارم نهایی صعود کرد.

تاکاشی سکیزوکا سرمربی ژاپن یک روز قبل از دیدار مقابل مصر گفت، سلاح او سرعت اوست و ما می خواهیم بهترین بهره را از آن ببریم.

ناگایی هنگام گلزنی مقابل مصر از ناحیه پای چپ مصدوم شد و چند دقیقه بعد تعویض شد. اما او بعدا مصدومیت خود را جزیی بیان کرد و گفت، برای بازی روز سه شنبه مقابل مکزیک در ورزشگاه ومبلی آماده است.

ناگایی برای باشگاه ژاپنی ناگویا گرامپوس بازی می کند، اما در نظر دارد در آینده در یک لیگ دیگر بازی کند.

وی گفت، می خواهم در اروپا یا جای دیگری خارج از ژاپن بازی کنم.

درحال حاضر او می خواهد به تیم المپیک ژاپن کمک کند مدال بگیرد.

ناگایی که امیدوار است در فینال با برزیل روبرو شوند گفت، این دیدار فرصت خوبی برای ارزیابی سرعت من مقابل بهترین تیم دنیا خواهد بود. آنها تیم هجومی خوبی هستند درعین حال که در دفاع محکم نیستند. این جایی است که ما باید حمله کنیم.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۲۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.