ناگفته‌های عبدالرضا انصاری از روزگار پهلوی‌ها فاش شد

به گزارش خبرآنلاین، «ناگفته ها از روزگار پهلوی‌ها: خاطرات عبدالرضا انصاری» با مقدمه و ویرایش محمود طلوعی از سوی نشر علم روانه بازار نشر شد. این خاطرات شفاهی و خواندنی مقطع ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ را شامل می شود و ناگفته هایی از فراز و فرود نویسنده در دستگاه پهلوی و ذکر جزئیاتی از سالها خدمت در دوران پهلوی در کشور است.

در سال‌های بعد از انقلاب، بسیاری از رجال و دست اندرکاران رژیم گذشته، که در جریان انقلاب یا بعد از آن از ایران خارج شده و به حال خود تبعیدی در اروپا یا امریکا زندگی می‌کنند، دست به نوشتن خاطرات خود زده‌اند یا با انجام مصاحبه با برنامه‌هایی چون برنامه تاریخ شفاهی ایران که از سوی دانشگاه هاروارد آمریکا ترتیب داده شده بود خاطرات خود را از کار و زندگی در رژیم گذشته بیان کرده‌اند.

آنچه کتاب خاطرات عبدالرضا انصاری را، از خاطرات و نوشته‌ها و گفته‌های رجال و دست اندرکاران رژیم گذشته متمایز می‌سازد، صداقت و صراحت لهجه او در بیان معایب و مفاسد و اشتباهات گذشته و نقش مخرب رجال فاسدی است که در مقامات حساس مملکتی قرار گرفته و جز تأمین منافع شخصی خود به چیزی نمی‌اندیشیدند.

از ویژگی‌های خاطرات عبدالرضا انصاری، دقت و باریک بینی او در شرح مشاهدات و تجربیاتش در دوران بیش از سی سال خدمت و فعالیت در سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی در رژیم گذشته است.

«از تولد تا اشتغال، آمریکائی‌ها در ایران، از خزانه‌داری کل تا وزارت کار، احزاب فرمایشی، دوران خدمت در خوزستان، ششمین سد بزرگ دنیا، وزارت کشور و داستان انتخابات، دوران پس از وزارت و…» از عناوین فصل ها مختلف این کتاب خواندنی است.

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب یا محصول فرهنگی دلخواه خود (مجلات، لوح فشرده موسیقی، بازی، فیلم و…)، کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.