ناگفته‌های مظفر از ائتلاف پیشرفت

۱۳خردادماه،

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت، ناگفته‌های انتخاب کاندیدای واحد این ائتلاف را بیان کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف،‌ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه اشاره‌ای به کاندیدای خاصی نداشته‌اند و این دروغ محض است، اظهارداشت: برادر عزیزی که دربارهٔ او این مسائل را مطرح می‌کنند، نه قبل از نامزدی با آقا دیدار نداشته و حتی بعد از نامزدی نیز با حضرت‌ آقا دیداری نداشته است و هیچ ملاقاتی انجام نشده، این حرف‌ها مطرح می‌شود. واقعا چرا دروغ‌های به این بزرگی گفته می‌شود؟ حضرت آقا اعلام کرده‌اند که من این حرف‌ها را نگفته‌ام.

مظفر ادامه داد: ما احساس می‌کردیم آقای ولایتی طوری صحبت کند که بخواهد بهره‌ای ببرد اما بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای ائتلاف گفت که آقا فرموده‌اند ” نه در ظاهر کسی را حمایت می‌کنم و حتی در ته دلم الان طرفدار کسی نیستم و گرایشی در ته دلم در حال حاضر ندارم” لذا این مباحث باید برای ما معیار و الگو باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در جریان تشکیل ائتلاف پیشرفت ۳ بحث مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت را در نظر گرفتیم؛ مشروعیت به معنای این است که هر کس توسط شورای نگهبان تایید شد، پایه امکان رقابت را برای انتخاب جامعه فراهم می‌کند البته نمی‌گویم که او فقط اصلح است

“برای ما کارآمدی مهم است و اگر مدیری داشته باشیم که توانمند باشد و مشکلات جامعه را بشناسد و با کسی که آدم خوبی است، اما نمی‌تواند، فرق بسیاری دارد. در کنار این موارد بحث مقبولیت نیز نقش مهمی دارد و ملاک انتخاب در عرصه حیات سیاسی مقبولیت است، به حدی که وقتی مردم از امیرالمومنین رویگردان شده و خانه‌نشین شدند و زمانی‌که مردم او را حمایت کردند، ۵سال به حاکمیت رسید، مشروعیت همان حقانیت است که با عدد معلوم نمی‌شود و کیفی است.”

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خاطرنشان کرد: قالیباف معتقد بود که باید کاندیدای واحد بلافاصله بعد از تایید صلاحیت‌ها معرفی شود. ولایتی معتقد بود که باید کاندیدای واحد ۱۷ یا ۱۸ خرداد معرفی شود و حدادعادل نیز بینابین آن نظر داشت و لذا بعد از بحث در تحلیل به اینجا رسیدیم که هرچقدر ادامه دهیم انسجام سخت‌تر و جهت‌دادن برای رفتن به سوی یک نفر مشکل‌تر می‌شود و نمی‌شود دیگر هواداران را کنترل کنیم.

مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.