ناگفته هایی از دیدار کوفی عنان با بشار اسد

خبرگزاری آریا-بشار اسد رئیس جمهور سوریه به کوفی عنان نماینده مشترک دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب گفته است: متجاوزان به خاک کشورش را زیر باران موشک خواهد گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از سایت خبری دام پرس ، بشار اسد در دیدار اخیر خود با کوفی عنان فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه درخصوص خطرات احتمالی منطقه ای ضد سوریه گفته است: متجاوزان به خاک کشورش را زیر باران موشک خواهد گرفت.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرده است: نیروهای مسلح سوریه به هیچ متجاوزی رحم نخواهند کرد و در قبال حملات احتمالی عربستان ، اردن ، اسرائیل و ناوگان جنگی آمریکا فقط نظاره گر اوضاع نخواهد بود.
 رئیس جمهور سوریه همچنین گفته است: براساس اطلاعات موثق، عربستان و اردن در مرزهای جنوبی سوریه به توطئه ضد دمشق مشغول هستند.

سه شرط اسد برای همکاری سوریه با سازمان ملل
در همین حال رییس جمهوری سوریه همکاری دمشق با سازمان ملل را به توقف حملات گروههای مسلح مشروط کرده است.
 “بشار اسد” رییس جمهوری سوریه در دیدار “کوفی عنان” فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، همکاری دمشق با این سازمان و توقف درگیریها در این کشور را ،مشروط به تحقق سه خواسته کرده است؛
رییس جمهوری سوریه تاکید کرده است تعهد گروهک‌های مسلح به توقف حملات ،تعهد کشورهای همسایه سوریه به توقف قاچاق سلاح ، وارد کردن عوامل خود به سوریه و تعهد کشورها حامی مالی مخالفان به توقف این حمایتها، سه شرط دولت سوریه برای همکاری با سازمان ملل است.

لازم به ذکر است  براساس طرح ۶ ماده ای پیشنهادی “کوفی عنان” نماینده مشترک دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ، از ۱۲ آوریل ۲۰۱۲ در این کشور آتش بس اعلام شده است، اما نا آرامی ها در سوریه خاتمه نیافته است .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.