نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: دستگاه سیاسی برای رایزنی با سران کشورها برنامه دقیق داشته باشد

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد که قرار است در تهران برگزار شود، گفت: با توجه به این که ایران میزبان این اجلاس است و پس از آن به مدت ۳ سال ریاست جنبش را بر عهده دارد این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران هم اکنون مرکز تجمع سران جنبش عدم تعهد است، گفت: به طور حتم ایران می تواند نقش تاثیرگذاری در این اجلاس داشته باشد.
وی با اشاره به صدور بیانیه در  اجلاس عدم تعهد گفت: ایران میزبان این اجلاس است و می تواند نقش مؤثری در تدوین ادبیات بیانیه پایانی این اجلاس داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که هم اکنون روزهای آماده باش در دستگاه سیاسی ایران است، تصریح کرد: مسئولان سیاسی ایران باید از هم اکنون رایزنی ها را با سران کشورهای مختلف که در اجلاس حاضر خواهند شد آغاز کرده و مفاد بیانیه پایانی را به خوبی آماده کنند.
وی تاکید کرد: مسئولان سیاسی ایران باید سعی کنند گروه های بیشتری را با ایران همراه کرده و حتما جمهوری اسلامی ایران می تواند بسیاری از ادبیات خود را در بیانیه پایانی که از اهمیت زیادی برخوردار است قرار دهد.
حقیقت پور با بیان این که دستگاه سیاسی ایران باید از تمام ظرفیت خود در این اجلاس برای رایزنی با سران کشورهای مختلف استفاده کند، تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس مسئولان سیاسی کشور باید برای رایزنی ها برنامه ریزی دقیق داشته باشند و به طور مثال برای مسائل اقتصادی از مسئولان اقتصادی و برای مسائل فرهنگی از مسئولان این حوزه در رایزنی ها استفاده کنند اما تمام رایزنی ها باید با مدیریت مسئولان سیاسی و برنامه ریزی دستگاه سیاسی کشور انجام شود.
/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.