نایب رییس اتاق بازرگانی پاکستان: اصفهان، ظرفیت اقتصادی زیادی دارد

به گزارش ایرنا،’حاجی زیبر علی’ عصر شنبه در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین ایالت’خیبر پختونخواه’ و استان اصفهان، در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه مسلمان دارای اشتراکاتی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی افزود: اهالی ایالت خیبر پختونخواه ۹/۱۱ درصد از کل جمعیت پاکستان را تشکیل می دهند و این ایالت ۵/۱۰ درصد از سهم تولید ناخالص پاکستان را دارد.

به گفته وی، عمده اقتصاد این استان جنگلداری است و ۲۰ درصد از محصولات معدنی کشور را هم در اختیار دارد بطوری که حداقل ۷۸ درصد سنگ مرمر پاکستان در این استان تولید می شود.

وی گفت: کشاورزی در خیبر پختونخواه از اهمیت بالایی برخوردار است و محصولاتی مانند گندم، ذرت، توتون، تنباکو، برنج و چغندرقند در این استان تولید می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی پاکستان گفت:ازسال۱۳۷۲ تاکنون رشد اقتصادی ایالت خیبر ۶/۳ برابر شده و برخی سرمایه گذاری های تولیدی و فناوری نوین به بهبود چشم انداز شغلی مردم بومی کمک کرده است.

به گفته زبیر علی، با افزایش تاسیس مناطق صنعتی، بیکاری نیز در این منطقه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: هدف اعضای هیات تجاری پاکستانی از سفر به اصفهان، این است که با همکاری صمیمانه روابط تجاری دو استان افزایش یابد و اعضای اتاق بازرگانی پاکستان بتوانند از راهنمایی همتایان ایرانی خود بهره ببرند.

وی گفت: برادران ایرانی در صادرات مصنوعات پلاستیکی، ذغال سنگ و سایر فرآورده های معدنی می توانند با این ایالت همکاری کنند.

به گزارش ایرنا،در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و ایالت خیبر پختونخواه امضاء شد.

استان اصفهان می تواند بخشی از نیازهای ایالت خیبر پختونخواه در زمینه های مواد شوینده و بهداشتی، انواع کود شیمیایی، ملامین و چینی، ظروف آشپزخانه، آهن و فولاد و مصالح ساختمانی را تامین کند.

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین ایالت خیبر پختونخواه و استان اصفهان با حضور اعضای اتاق بازرگانی اصفهان و هیاتی ۱۴ نفره از بازرگانان و صاحبان صنایع پاکستان برگزار شد.

ایالت خیبر پختونخواه به مرکزیت شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان قرار دارد.

پ/۷۱۴۳/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.