نایب رییس سابق فدراسیون: آرزوی ژیمناستیک محقق شد/ مدیریت فعلی کار گذشتگان را تخریب نکرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

4-689.jpg

نایب رییس سابق فدراسیون ژیمناستیک iبه دنبال کسب اولین مدال ایروبیک در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: مدیریت فدراسیون با وجود این که iبه ژیمناستیک هنری عرق بسیاری دارد اما متوجه اهمیت ایروبیک شد و با سرمایه‌گذاری در این رشته برای اولین بار مالک مدال آسیایی شد.

مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی ایروبیک و کسب اولین مدال تاریخی این رشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار نمود: کسانی که در فدراسیون کار می‌کنند، عصاره ژیمناستیک ایران می باشند. از روزی که ژیمناستیک در ایران راه افتاده مدیریت فعلی در سمت‌های مختلف حضور داشته‌اند و در واقع سر زنجیره‌ی ژیمناستیک می باشند. درویش‌زاده فردی محترم و باشخصیت است اما یک سری اشخاصی که دور او جمع شده‌اند، ممکن است عملکرد قابل قبولی نداشته باشند.

وی ادامه داد: پیش از اینکه iبه کادر فعلی تبریک بگوییم باید iبه دکتر حسن اسدی مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه تهران آفرین گفت. او وقتی که رییس فدراسیون بود، وقتی دید که در ژیمناستیک هنری عقب هستیم اعلام نمود که برای تقویت این رشته iبه سایر رشته‌های ژیمناستیک از جمله آکروژیم و ایروبیک توجه ویژه صورت بگیرد. در همین جهت هم کمیته‌های آکروژیم و ایروبیک را در فدراسیون برنامه‌ریزی نمود و iبه آن پر و بال داد. در آن وقت ایروبیک در دنیا رشته جوانی بود. در نهایت هم از سال ۸۲ تا سال ۹۱ یعنی حدود ۱۰ سال بعد توانستیم مدال بگیریم. در ژیمناستیک ۸ – ۹ سال طول می‌کشد تا یک قهرمان مدال بگیرد. خوشبختانه تیم ملی سه نفره ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شد در دهمین سال تولد ایروبیک در ایران، یک نتیجه تاریخی را رقم بزند.

نایب رییس سابق فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه مدیریت فدراسیون متوجه اهمیت جایگاه ایروبیک شد، اضافه نمود: همیشه در اطراف مربیان ژیمناستیک هنری حواشی وجود داشته است. وقتی یک گروه هدایت ژیمناستیک هنری را بر عهده داشت، گروه‌های دیگر iبه تخریب گروه حاکم می‌پرداختند اما در فدراسیون فعلی درویش‌زاده خواست که با همه کار کند و همه کارشناسان را جذب نمود. گروهی که امروز در فدراسیون مشغول iبه کار می باشند، در دوره قبل از منتقدان رییس فدراسیون بودند اما توانستند در این دوره رویکرد تازهی داشته باشند. از طرفی این گروه iبه ژیمناستیک هنری عرق بسیاری دارد اما با این حال کار گذشتگان را تخریب نکردند و iبه خوبی متوجه شدند که اگر از این رشته حمایت نمایند می‌توانند مقام بیاورند.

سلیمانی در پاسخ iبه این پرسش که با توجه iبه حضور نداشتن کشورهای چین، ژاپن و کره، مدال نقره ایران چقدر ارزشمند است، iبه ایسنا گفت: این یک شانس بسیار خوب برای ایران بوده است. اشکال از کشورهای چین، کره و ژاپن بوده که در مسابقه‌ها شرکت نکردند. اگر برایشان اهمیت داشت حضور پیدا می‌کردند. این مدال یک افتخار برای ایران است. باید برنامه‌ریزی کنیم تا ویتنام را هم پشت سر بگذاریم و طلا بگیریم. خوشبختانه اخیرا اتفاقات خوبی در ژیمناستیک رخ داده که از جمله آن می‌توان iبه اجباری شدن ژیمناستیک در مدارس ابتدایی و طرح تقویت ژیمناست‌ها در بخش تک وسیله اشاره نمود.

وی با بیان اینکه کسب این نشان نقره آرزو و اراده اهالی ژیمناستیک بود خاطرنشان نمود: این مدال می‌تواند جامعه ژیمناستیک را دور هم جمع کند تا همه انرژی‌شان را برای پیشرفت این رشته بگذارند. قطعا توجه iبه ژیمناستیک در مدارس و تقویت ژیمناست‌ها در هر کدام از وسیله‌های هنری مثمر ثمر خواهد بود. کشورهایی مانند یمن، اردن و سوریه هم که در ژیمناستیک هنری دنیا جایگاهی نداشتند، روی یک ژیمناست در یک وسیله خاص سرمایه‌گذاری نمودند و بعد از چندین سال مقام آوردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.