نایب رییس مجلس :نظام جمهوری اسلامی بربصیرت مردم متکی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت زنده یاد دکتر محمد علی حیاتی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر(MOHR) فارس دردوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ، بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی به سبب همین اتکای بصیرتی و هوشیاری مردم ، توانسته است جایگاه خود را در دنیا به خوبی نشان دهد .

وی ادامه داد: اگر کارنامه رژیم شاهنشتاهی در ۱۰۰ سال اخیر را مرور کنیم درمی یابیم که این نظام یک درصد هم به مردم اتکا نداشت و در تمامی طول حکومت خود در خدمت قدرت های بیگانه غربی بود و هیچگونه هویت و اقتداری در این نظام وجود نداشت و این نظام یک دقیقه بدون حمایت غرب نمی توانست به حیات خود ادامه دهد.

ابوترابی فرد افزود: شخصیت های اداره کننده نظام شاهنشاهی ، فاقد هویت دینی و ملی بودند به گونه ای که دو برابر از وسعت جغرافیایی ایران امروز را از دست دادند و در اختیار دیگر کشورهای مورد حمایت غرب قرار دادند.

وی اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی است و از این رو می بایست قدر چنین قانونی را بدانیم و آگاه باشیم که تخلف در نظام جمهوری اسلامی ، حرام است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و دشمن نیز با راه اندازی جنگ نرم در تمامی عرصه ها سعی در ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی دارد به گونه ای که امروز همه دنیا در مقابل ما ایستاده است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز ما در حال جنگ نرم با دنیا هستیم و این رویارویی به اوج و قله رسیده است و اگرچه این امر آثاری در عرصه های اقتصادی خواهد داشت لیکن ما با قدرت از این عرصه ها عبور خواهیم کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به رغم این مشکلات و مسایل ، مردم همیشه بیدار و بصیر ما همگام با مسوولان همچون گذشته با قدرت به اهداف و آرمان های والای نظام جمهوری اسلامی که امام (ره) آن را به خوبی ترسیم نموده اند ، ادامه خواهند داد.

وی افزود: امروز توسعه نیروی انسانی در کشور رخ داده و با وجود نیروی انسانی قدرتمند و همچنین به لحاظ موقعیت استراتژیک و حساس ایران در دنیا ، طی چند سال آینده می توانیم به قطب اصلی اقتصاد دنیا مبدل شویم و با توجه به چنین موقعیتی ، آینده ازآن انقلاب اسلامی ماست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به یک جایگاه ویژه ای در جهان تبدیل شده وهمانگونه که امروزه به یک قدرت سیاسی بزرگ تاثیرگذار تبدیل شده است بدون تردید می تواند به یک قدرت بزرگ تاثیر گذار در عرصه اقتصادی جهان هم تبدیل شود .

ابوترابی فرد در بخش دیگری از مطالب خود در مورد توسعه صنعت در شهرستان لامرد گفت: می بایست این منطقه به یک قطب قدرتمند ثروت تبدیل شود و باید بتوانیم از ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.

این نماینده مجلس ، بیان کرد: تولید آلومینیوم ، سیمان ، فولاد و صنایع انرژی بردر شهرستان لامرد ، می تواند موجب توسعه کشور شود.

وی ، روند توسعه و پیشرفت در شهرستان لامرد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته و این منطقه که پیش از این هیچ ارتباطی با دنیا نداشت، هم اینک با یکی از شیک ترین اتوبان ها به عسلویه متصل شده است و در آینده نزدیک نیز با بهترین مسیر به شیراز ارتباط پیدا می کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد محمد علی حیاتی نماینده پیشین مردم شهرستان های لامرد ومهردرمجلس شورای اسلامی ، گفت: مرحوم حیاتی ، منشا خدمات ماندگارعلمی ، فرهنگی و جهادی برای مردم بود و می توان از عملکرد وی به عنوان یک الگو برای هدایت و راهنمایی جوانان استفاده کرد.

شهرستان های لامرد و مهر به ترتیب در فاصله های ۴۶۴ و ۴۲۴ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.ک/۲

۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۳۲۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.