نباید اجازه داد قدرتهای جهانی روابط ایران و ژاپن را خدشه‌دار کنند

۲۷م اسفند ،

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نباید اجازه داد روابط دوستانه تاریخی دو ملت ایران و ژاپن در سایه تصمیمات سیاسی که از سوی قدرت‌های جهانی بر روابط تحمیل می‌شود، خدشه‌دار شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران  به نقل از اداره خبرها مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز(یکشنبه) در دیدار با «کوهی مانه‌دا» سفیر تازه ژاپن در کشورمان دیدگاه مثبت مردم ایران نسبت به ژاپن را سرمایه‌ای ارزشمند برای گسترش مناسبات فی‌مابین خواند و گفت: نباید اجازه داد این سرمایه ارزشمند و روابط دوستانه تاریخی دو ملت در سایه تصمیمات سیاسی که از سوی قدرت‌های جهانی بر روابط تحمیل می‌شود، خدشه‌دار شود.

وی در همین زمینه بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین دو کشور تأکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و تحکیم صلح و آرامش پایدار در منطقه خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه تنها در پرتو تفاهم و همکایر نزدیک کشورهای منطقه امکان‌پذیر است و گسترش روابط ایران و ژاپن در این چارچوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بروجردی با اشاره به تحولات افغانستان و عراق تقویت همکاری‌های مشترک در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم و اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی را بسیار با اهمیت دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، حمایت قدرت‌های جهانی از گروه‌های تروریستی در سوریه را اشتباه راهبردی خواند و تصریح کرد: تقویت گروه‌های تروریستی و ارسال سلاح برای آنها در سوریه سبب گسترش ناامنی در کل منطقه خواهد شد.

«مانه‌دا» سفیر تازه ژاپن در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در کشورمان به اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های دوستانه فی‌مابین تأکید کرد و گفت: نقش و جایگاه ایران برای تقویت صلح و امنیت در منطقه بسیار مهم است.

وی مناسبات دو کشور را دارای پیشینه تاریخی و دوستانه خواند و افزود: همکاری‌های پارلمانی جزو مهمی از روابط دوستانه دو کشور است و مقامات بلند‌پایه سیاسی ژاپن در سال‌های اخیر همواره عضو گروه دوستی پارلمانی با ایران در مجلس ژاپن بوده‌اند.

وی در پایان حل بحران سوریه را تنها از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز امکان‌پذیر دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.