نباید به بهانه فراجناحی بودن توقع داشت فراانقلابی عمل شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند عضو رسمی کابینه یازدهم باشند، طبیعی است که راجع به فتنه و سران فتنه موضع مشخصی داشته باشند.

به گزارش حوزه احزاب ممتاز نیوز، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم نکوداشت روز خبرنگار که از سوی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی با شعار ارزشمند اعتدال به میدان رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمدند و مردم هم عمدتا به این شعار رأی دادند.

وی با تأکید براین که حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی باید تعاریف و توضیحات بیشتری راجع به اعتدال ارائه دهد تا این اعتدال‌گرایی به سرنوشت اصلاحات دچار نشود، افزود: عده بسیاری به آقای دکتر روحانی رأی ندادند ولی این عده نه اهل افراط و نه اهل تفریط می باشند. معتقدم این طور نیست که هر کسی به دکتر روحانی رأی نداده باشد، افراطی و یا اینکه به اعتدال اعتقادی ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مواقعی، این سوء تعبیر و سوء برداشت ایجاد می‌شود که کسی که در مشی اعتدال‌گرایی رفتارهای خود را تنظیم می‌کند، باید از اصول عدول کند که این برداشت به هیچ وجه درست نیست.

وی قانون‌گرایی، ارزش‌گرایی و پایبندی به اصول انقلاب را از مشخصه‌های اعتدال‌گرایی عنوان و اظهار کرد: کلمه فراجناحی که حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به کار برده‌اند کلمه خوبی است اما بعضی اشخاص به بهانه فراجناحی توقع دارند که فراانقلابی عمل شود. در واقع فراجناحی بودن واژه زیبا و باارزشی است اما نباید این واژه با فراانقلابی بودن اشتباه شود.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن حوادث رخ داده پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: به هر حال یک دروغ تاریخی از طرف سران فتنه بیان شد و اتهام تقلب را به جمهوری اسلامی چسباندند. حال کسانی که می‌خواهند وزیر شوند، باید موضع خود را نسبت به این موارد و در واقع این فتنه روشن کنند.

وی با مد نظر قرار دادن کابینه دولت کنونی و با بیان این که «آدم‌های خاطرجمع» باید وزیر شوند، افزود: کسی که می‌خواهد عضو رسمی کابینه یازدهم باشد طبیعی است که باید راجع به فتنه، سران فتنه و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ۸۸ موضع مشخصی داشته باشد و نمایندگان مجلس باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

حبیبی در ادامه اظهار کرد: اول انقلاب کمی ناشی و صفر کیلومتر بودیم اما هم‌اکنون فصل آزمون و خطا نیست. یکی از کارهایی که ما نسبت به آن در دولت‌های نهم و دهم انتقاد داشتیم این بود که به بهانه شکستن حلقه مدیریت توجه به کارآزمودگی و تجربیات کمتر شد و در همین راستا معتقدیم یک وزیر باید شایستگی و توانمندی‌های لازم را داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که یک وزیر باید پایبند عملی به اصول و ارزش‌های انقلابی باشد و این جزو مطالبات طبیعی همه است، گفت: بعضی می‌گویند التزام به قانون اساسی کافی است اما ما تنها التزام را کافی نمی‌دانیم و به نظر ما کسی که می‌خواهد وزیر شود، باید به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد و فکر می‌کنیم مجلس شورای اسلامی باید روی این موضوع سخت‌گیری کند.

وی گفت: مجلس باید این موضوع را مد نظر قرار دهد که کسانی که می‌خواهند وارد کابینه شوند، تکلیفشان را با فتنه ۸۸ و تعزیه‌گردان‌های فتنه ۸۸ روشن کرده باشند چرا که یک عده تعزیه‌گردان بودند و ممکن است تا آخرین روز که در خیابان‌های کشور تشنج بود، حاضر نشدند که از طرفداری از آن‌ها چشم بپوشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.