نباید ظرفیت بالقوه مقاومت در کشورهای منطقه صرف اختلافات طایفه ای شود

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیر شورای امنیت ملی کشورمان روز دوشنبه در دیدار رییس جمهوری لبنان در قصر بیت الدین بر ضرورت استفاده از ظرفیت ایجاد شده ناشی از فراگیرشدن فرهنگ مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

جلیلی افزود: امروز تلاش دشمنان براین نکته متمرکز شده تا ظرفیتی را که علیه امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ظهور یافته را منحرف کنند.

دبیرشورای امنیت ملی کشورمان گفت: امروز امریکا و قدرتهای استعماری و رژیم های دیکتاتوری منطقه خود بخش عمده مشکل منطقه هستند و هیچگاه نمی توانند به عنوان یک راه حل برای منطقه باشند.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و لبنان با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کرد .

جلیلی پس از ادای احترام به شهدای مقاومت به دیدار ‘نبیه بری’ رییس مجلس لبنان رفت و تا ساعتی دیگر با ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر این کشور دیدار می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای انجام سفری رسمی، وارد فرودگاه ‘رفیق حریری’ بیروت شد و مورد استقبال ‘عدنان منصور’ وزیر خارجه لبنان و ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر ایران در این کشور قرار گرفت .

‘علی باقری’ معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می کنند.

وی در سفرش که در آستانه روز قدس و مصادف با روز خبرنگار است، دوشنبه شب در مراسم افطار در ‘باغ زیتون’ سفارت ایران در بیروت، شرکت خواهد داشت.

در این مراسم ۳۰۰ شخصیت برجسته رسانه ای لبنانی، فلسطینی و ایرانی از جمله نمایندگان تمام رسانه های لبنانی و دفاتر رسانه های ایرانی مستقر در لبنان حضور خواهند داشت.

‘سعید جلیلی’ در بدو ورود به بیروت گفت: روابط ایران و لبنان در بین ملت ها و میان دو دولت، روابطی دوستانه و راهبردی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که صبح دوشنبه به منظور سفری رسمی وارد بیروت شد، روابط تهران و بیروت را در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روابطی همه جانبه خواند و افزود: امروز لبنان در سطح جهان و منطقه به عنوان یک نمونه مقاومت شناخته شده است.

جلیلی گفت: ما برای لبنان به خاطر مقاومتی که داشته و نقش برجسته ای که در ثبات و امنیت منطقه بازی می کند، احترام زیادی قائل هستیم.

خاور**۱۰۳۰ **۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۳۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.