نباید کارگزاری‌های صنعت بیمه انحصاری شود

۲۰م آذر ،

بینا- معاون رییس‌جمهور با اشاره به کارگزاری‌های صنعت بیمه در کشور و تعلق آن به مردم، گفت: نباید اجازه دهیم این کارگزاری‌ها انحصاری شود؛ چراکه اگر بخش خصوصی انحصاری شود و به عده‌ای خاص در این صنعت اجازه ورود داده شود، هرگز در خصوصی‌سازی موفق نخواهیم شد.
به گزارش بینا، لطف‌اله فروزنده   معاون رییس جمهور در امور مجلس، در نشست دیروز (شنبه، ۱۸ آذر) با رییس‌کل بیمه مرکزی، گفت: در اقتصاد دو حوزه بانک و بیمه نقشی اساسی ایفا می‌کنند که هنوز مسئولین و مردم آن طور که باید آن دو را نشناخته‌اند.
معاون رییس جمهور در امور مجلس افزود: بحث بیمه‌ای از مواردی است که هم در زمینه  روابط انسانی و هم در زمینه سودرسانی بسیار حائز اهمیت است و بخش خصوصی به سمت آن تمایل ویژه ای دارد. استراتژی ما این است که اصل سازوکارها را انجام دهیم و بستر خوبی هم در حال حاضر برای شرکت‌های خصوصی فراهم است.
فروزنده افزود: حق نداریم ارباب رجوع صنعت بیمه را ناراضی نگه داریم.
وی با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن سیستم ها و نهادینه کردن آموزش ها در موفقیت صنعت بیمه، اظهار داشت: کاهش فرآیندها و الکترونیکی کردن آن از جمله مواردی است که در این حوزه باید با جدیت پیگیری شود.
فروزنده در ادامه به بحث مدیریت سازمانی پرداخت و با بیان این‌که در نگاه مدیریتی باید از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: نگاه دین، راهبردی و عقلانی است و نباید در این زمینه بسیاره‌روی یا کوته‌نظری کرد.
وی با اشاره به نقش ارزش‌ها و باورها، رفتار سازمانی و جنگ نظریه‌های مدیریتی در مدیریت سازمان‌ها، گفت: شناسایی و تامین منابع، اولویت‌بندی خدمات بیمه‌ای و نگاه معادی از جمله مواردی است که باید در بحث بیمه در کشورمان مدنظر قرار داد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.