نبرد با هرزنامه‌ها در چند‌قدمی پیروزی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فیلترینگ هوشمند و تکنیک‌های متعدد شناسایی با توجه به نمودار‌های تازهی محققان امنیت جی‌میل، درحال کاهش دادن خطر ناشی از هرزنامه‌ها و ایمیل‌های فیشینگ می باشند.
 
براساس گزارش فاکس‌نیوز، الی برسزتاین و ویجی ارانتی دو محقق امنیت سرویس جی‌میل گوگل در پستی رسمی در وبلاگ متعلق به شرکت گوگل توضیح داده‌اند که ۹۱٫۴ درصد از ایمیل‌ها اکنون از استاندارد‌های تاییدی استفاده می‌کنند تا بتوانند اعتبار خود را تصدیق کنند.
 
گوگل و دیگر گروه‌ها از سال ۲۰۰۴ تا به امروز در تلاش برای توسعه بخشیدن به استفاده از این استاندارد‌ها بوده‌اند تا دسترسی هرزنامه‌نویسان را به آدرس‌های ایمیل کاربران دشوار سازند. اکنون پس از ۱۰ سال به نظر می‌آید این تلاش‌ها به نتیجه رسیده‌اند. اطلاعات جمع‌آوری شده از سرویس جی‌میل طی سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند ۷۶٫۹ درصد از ایمیل‌ها توسط استاندارد DKIM یا DomainKey Identified Email تایید شده‌اند و ۸۹٫۱ درصد از آنها نیز تحت کنترل استاندارد چارچوب خط‌ مشی فرستنده قرار داشته‌اند. تنها ۸٫۶ درصد از ایمیل‌ها تحت کنترل هیچ استانداردی نبوده‌اند.
 
این دو محقق در ادامه پست خود به چگونگی تنظیم این استاندارد‌های محافظتی برای شرکت‌های اپراتور ایمیل و مدیران دامنه‌ها برای محافظت از سیستم‌ها پرداخته‌اند. به نقل از آنها پیروی کردن از دستور‌العمل آنها می‌تواند از نفوذ هرزنامه‌ها و استفاده از دامنه اشخاص برای ارسال این هرزنامه‌ها جلوگیری کند.
 
به گفته محققان گوگل مبارزه علیه فیشینگ و هرزنامه هنوز به پایان خود نرسیده‌است، اما نتایج قابل قبولی از خود نمایش داده‌است که امید می‌رود انتشار یافتن نتایج موفقیت‌آمیز این مبارزه بتواند الهام‌بخش مالکان دامنه‌ها در استفاده از این استاندارد‌ها به منظور محافظت از سرویس‌های ایمیل آنها در برابر هرزنامه‌ها باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.