نبیل العربی:تلاش‌های کنونی برای صلح فلسطین – اسرائیل وقت‌کشی است/به شورای امنیت می‌رویم

۱۲م دیماه ،

333-4.jpeg

دبیرکل اتحادیه عرب با انتقاد از سیاست‌های کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه، اعلام کرد که ادامه روند کنونی در خصوص فلسطین وقت‌کشی است و اتحادیه عرب مساله فلسطین را مجددا به شورای امنیت خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: کشورهای عربی بنا به تصمیم کمیته پیگیری طرح صلح اتحادیه عرب، به شورای امنیت خواهند رفت تا مساله فلسطین را مجددا در آنجا مطرح و قطعنامه‌ای را علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل به تصویب این شورا برسانند.

وی درکنفرانسی مطبوعات بعد از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: نمی‌توان به روشی که از ۲۰ سال قبل برای حل مساله فلسطین پیش گرفته شده، ادامه داد.

العربی در ادامه افزود: این روش وقت‌کشی است و تنها به خواسته‌ها و اهداف توسعه طلبانه اسرائیل جامعه عمل می‌پوشاند.

دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به سفر اخیرش به کرانه باختری گفت: سفر به رام‌الله اوضاع اقتصادی نابسامان در کرانه باختری را بیشتر برایم جلوه‌گر ساخت و ما در آنجا شاهد بحران شدید مالی تشکیلات خودگردان بودیم لذا باید به کمک این تشکیلات شتافت.

وی تاکید کرد: براساس درخواست محمود عباس، مجددا از کشورهای عربی خواستیم به تعهدات خود در خصوص کمک‌ به تشکیلات خودگردان عمل کنند.

نبیل العربی روز شنبه در سفرش به رام‌الله خواهان ایجاد طرحی تازه برای حل و فصل اختلاف‌های موجود میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شده بود.

وی در خصوص انتقاد بعضی گروه‌ها مبنی بر ضعف موضع اتحادیه عرب در قبال حمله به اردوگاه فلسطینی نشین الیرموک در دمشق گفت: بعضی تصور می‌ کنند که اتحادیه عرب ارتشی دارد که می‌تواند با آن از اردوگاه‌ الیرموک دفاع کند، مسولیت آن چه در الیرموک رخ داده، برعهده مقام‌های سوری است و شورای امنیت مسئول امنیت و صلح بین‌المللی است نه اتحادیه عرب.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد که بحرین پیشنهاد خود برای تشکیل “دادگاه عربی حقوق بشر” را به این اتحادیه ارائه کرده و این مساله هم‌اکنون در دست بررسی است.

وی در ادامه افزود: نشست عادی سران کشورهای عربی در ۲۵ و ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در دوحه و نشست اقتصادی سران عرب در ۲۱ و ۲۲ ژانویه همان سال در ریاض برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.