نبیل العربی: اتحادیه عرب به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد

۲۲ آبان ،

almasryalyoum-4.jpg

در آستانه برگزاری نشست کمیته عربی در خصوص فلسطین، دبیرکل اتحادیه عرب با تقدیر از مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اراده ملت فلسطین هرگز شکست نخواهد خورد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در جشنواره هشتمین سالروز مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: مساله فلسطین مساله‌ای محوری برای اتحادیه عرب است.

وی گفت: اتحادیه عرب هرگز از حمایت خود از خواسته‌های ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین دست نخواهد کشید.

العربی همچنین اعلام کرد که اتحادیه عرب از تلاش رهبران فلسطین برای دستیابی به عنوان کشور غیرعضو در سازمان ملل حمایت می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: فعالیت‌های نهادهایی که با حضور جوانان فلسطینی اداره می‌شود در حقیقت پیامی مهم برای وجدان‌های بیدار در خصوص دستیابی فلسطین به استقلال بوده و تاکیدی است بر اینکه اداره ملت فلسطین هرگز شکست نمی‌خورد. ملت فلسطین با تلاش از هویت و ماهیت خود حفاظت کرده و با ادامه مقاومتش همه توطئه‌ها را علیه خود به شکست خواهد کشاند.

وی در ادامه به درخواست رهبران فلسطین برای انتقال عنوان فلسطین از کشور ناظر به کشور غیرعضو اشاره کرد و تصریح کرد: این درخواست فلسطین با قوانین بین‌المللی همخوانی داشته و اسرائیل را برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی وادار خواهد ساخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.