نبیل العربی برای آزادی ربوده شدگان لبنانی در سوریه تلاش می کند

به گزارش ایرنا ، اتحادیه عرب اعلام کرد که العربی در این چارچوب تماس هایی با طرف های مختلف سوری و از جمله شورای ملی سوریه (از مخالفان نظام سوریه )داشته است و آن ها نیز به وی اطمینان داده اند که ربوده شدگان در سلامت کامل به سر می برند و تلاش برای آزادی آنان ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دبیر کل اتحادیه عرب هم چنین روز دوشنبه با ‘عدنان منصور’ وزیر امور خارجه لبنان تلفنی گفت وگو کرد و وی را از نتایج تماس های جاری برای آزادی لبنانی ها ی ربوده شده درسوریه مطلع ساخت.

دبیر کل اتحادیه عرب از مخالفان سوری که به نحوی می توانند در این مساله اثر گذار باشند خواست که هر چه زودتر دست به اقدامی فوری برای آزادی شهروندان بی گناه بزنند زیرا استفاده از این افراد غیر نظامی به عنوان گروگان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

العربی در پایان نسبت به پیامدهای این مساله هشدار داد و از ربایندگان خواست با کسانی که برای مذاکره وارد عمل می شوند، همکاری کنند تا این افراد هر چه زودتر آزاد شوند و این مساله انسانی به یک مساله سیاسی تبدیل نشود.

هفته گذشته ۱۱ زائر لبنانی پس از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع ) در مشهد مقدس هنگام بازگشت به کشورشان در شهر حلب سوریه از سوی گروه های مسلح سوری ربوده شدند و پس از آن بنا بر اعلام منابع خبری به خاک ترکیه انتقال داده شدند.

خاورم **۲۰۴۱**۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۶۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.