نبیل العربی : شورای مخالفان سوریه را به رسمیت نشناخته ایم

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر مخالفت این اتحادیه با مداخله نظامی در سوریه عنوان داشت که اتحادیه عرب “شورای ملی مخالفان سوریه” را به رسمیت نشناخته است.

 نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی البیان، عنوان داشت: ماموریت ناظران عربی در سوریه در نیمه راه ناکام ماند و ادامه پیدا نکرد.

وی در ادامه افزود: در ابتدا این ناظران لوازم و امکانات کافی نداشتند و اتحادیه عرب نیز تجربه‌ای در این زمینه نداشت، اما سازمان ملل در این خصوص تجربه دارد و می‌تواند از مناطق مختلف سوریه به صورت هوایی بازدید کند.

العربی همچنین تاکید کرد: ان‌شاءالله حضور ناظران بین‌المللی به آتش‌بس در سوریه می‌انجامد اجرای طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه هنوز آغاز نشده است.

وی در ادامه افزود: عنان تلاش دارد از طریق اعزام ناظران به سوریه مطمئن شود که دیگر از خشونت و کشتار خبری نیست و بعد روند سیاسی در این کشور آغاز شود.

العربی همچنین تاکید کرد: با هیاتی از سوی شورای ملی مخالفان سوریه دیدار کردیم و در خصوص آتش‌بس و ماموریت ناظران بین‌المللی در این کشور رایزنی کردیم.

وی در ادامه افزود: شورای ملی مخالفان سوریه از ما نخواسته است تا در سوریه مداخله نظامی کنیم هر کسی که خواهان مداخله نظامی در سوریه باشد مطمئنا در مسیر اتحادیه عرب حرکت نمی‌کند.

العربی همچنین در خصوص انتشار اخباری در زمینه اینکه اتحادیه عرب شورای ملی مخالفان سوری را به عنوان نماینده قانونی سوری‌ها به رسمیت شناخته است، عنوان داشت: اتحادیه عرب هیچ کسی را به رسمیت نشناخته است. شورای ملی مخالفان سوریه به مثابه چتری است که همه گروه‌های مخالف را در بر گرفته و ما بر همین اساس با آنها تعامل داریم اما کسی را به رسمیت نشناخته‌ایم.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.