نتانیاهو: از کمک فرانسه در تقابل با ایران تشکر می‌کنم

اردیبهشت ۱۴۰۳

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز پیش از آغاز سخنرانی «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در پارلمان اسرائیل، وی را دوستی خوب خواند و از کمک وی در تقابل با برنامه هسته‌ای ایران تقدیر کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» اول‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه با تمجید از نقش فرانسه در تقابل با برنامه هسته‌ای ایران، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور این کشور را دوست اسرائیل خواند.

وی این اظهارات را در حضور اولاند که برای سخنرانی به پارلمان اسرائیل رفته، بیان کرد. نتانیاهو همچنین از نقش منحصر به فرد فرانسه در حمایت و کمک به «جنبش صهیونیسم» تقدیر کرد.

نتانیاهو در این سخنرانی بر خلاف روال معمول خود، اشاره اندکی به موضوع پرونده هسته‌ای ایران کرد و اغلب وقت خود را به موضوع مذاکرات سازش اختصاص داد. وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسند، از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواست به کنست (پارلمان اسرائیل) برود.

نتانیاهو همچنین تأکید کرد که روابط اسرائیل و فرانسه همواره روابط مستحکمی داشته‌اند. به نقل از وی پاریس یکی از اصلی‌ترین حامیان «کشور اسرائیل» بوده است.

رئیس‌جمهور فرانسه از دیروز سفر سه روزه خود به فلسطین اشغالی را آغاز کرد. وی این سفر را در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انجام داده است.

اولاند دیروز در ابتدای ورود خود به تل‌آویو بار دیگر بر مواضع خود علیه برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت پاریس در مذاکرات پیش رو نیز از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. در دور پیشین مذاکرات که هفته قبل برگزار شد، طرفین در آستانه توافق قرار داشتند، اما کارشکنی فرانسه مانع تحقق این موضوع شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.