نتانیاهو با عصبانیت به روسیه رفت

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در زمینه موضوع هسته‌یی ایران با آمریکا اختلاف پیدا کرده است، امروز (چهارشنبه) جنبش مخالفت خود با یک توافق احتمالی را به مسکو منتقل می‌کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: روسیه یک عضو گروه ۱+۵ است ( در کنار آمریکا،‌ چین،‌فرانسه‌، انگلیس و آلمان است) که در تلاشند به توافقی با ایران برای تعلیق یا محدود کردن فعالیت‌های هسته‌یی تهران در ازای رفع بعضی تحریم‌های بین‌المللی دست یابند.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی شدیدا مخالف توافقنامه موقتی پیشنهادی با ایران است.

یک مقام رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به مسکو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما مایلیم دوست‌ها درک بهتری از نگرانی‌ها ما و لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی هسته‌یی داشته باشند.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد که منظورش از توانایی هسته‌یی، توانایی تولید سلاح هسته‌یی در هر زمان و مکانی که ایران می‌خواهد، است.

ایران و گروه ۱+۵ روز چهارشنبه در ژنو برای گفت‌وگو دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران گردهم می‌آیند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش تر نشان داده است که اظهارات نتانیاهو را قبول ندارد و تاکید کردند که “برخی اظهارات نقادانه” دربارهٔ این توافق “از حقیقت فاصله دارد”.

لاوروف روز دوشنبه گفت کسانی که فکر می‌کنند روسیه،‌آمریکا وسایر شرکت‌کنندگان در این مذاکرات اجازه می‌دهند نقطه ضعف‌های خطرناکی در این توافق وجود داشته باشد “ظرفیت عقلانی و اصول سیاسی ما را نادیده می‌گیرند”.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در حالی در تلاش برای مانع تراشی برای توافق هسته‌یی ایران و گروه ۱+۵ است و ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌کند که خود تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه محسوب می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.