نتایج اولیه آزمون دکتری ۳ خرداد اعلام می‌شود

ایسنا: حسین توکلی با اشاره به ثبت نام ۱۷۸ هزار و ۴۵۳ داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۱، گفت: از این تعداد متقاضی، ۷۰ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۰۷ هزار و ۹۴۱ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه ۳۶۶ هزار و ۸۱۹ داوطلب به عبارتی ۹۳،۵ درصد جهت دریافت پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند، افزود: همچنین ۱۱ هزار و ۶۳۴ نفر یعنی حدود ۶،۵ درصد برای دریافت پرینت کارت اقدام نکردند.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه در آزمون اختصاصی صبح، اظهار کرد: در این جلسه، ۱۵۲ هزار و ۲۶۹ داوطلب به عبارت دیگر ۸۵،۳۳ درصد در جلسه حاضر بودند که ۶۰ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۹۱ هزار و ۴۳۱ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به عدم حضور ۲۶ هزار و ۱۸۴ داوطلب در آزمون اختصاصی دکتری، گفت: حدود ۱۴،۶۷ درصد از داوطلبان در آزمون صبح غایب بودند که ۹ هزار و ۶۷۴ نفر زن و ۱۶ هزار و ۵۱۰ نفر مرد بودند.

توکلی با اشاره به شرکت ۱۵۰ هزار و ۳۰۳ داوطلب در آزمون عمومی بعد از ظهر تصریح کرد: به عبارت دیگر حدود ۸۴،۲۴ درصد از متقاضیان در آزمون نوبت بعد از ظهر شرکت کردند که ۶۰ هزار و ۹۷ نفر زن و ۹۰ هزار و ۲۳۶ نفر مرد بودند.

وی افزود: همچنین در آزمون عمومی، ۲۸ هزار و ۱۲۰ داوطلب یعنی ۱۵،۷۶ درصد غایب بودند که ۱۰ هزار و ۴۱۵ نفر از آنان را زنان و ۱۷ هزار و ۷۵ نفر را مردان تشکیل دادند.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۱ در ۳ خرداد به صورت کارنامه به اطلاع داوطلبان می رسد، گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از ۳ تا ۷ خرداد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی در خاتمه با بیان اینکه فهرست اسامی پذیرفته شدگان ۲۰ شهریور منتشر می‌شود، گفت: کارنامه نهایی اواخر شهریور ماه از طریق سازمان سنجش منتشر می شود.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.