نتایج آزمون ارشد ۹۲ اعلام شد

۲۱اردیبهشت،

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج آزمون ارشد ۹۲ خبر داد و گفت: دفترچه انتخاب رشته از امشب روی پایگاه اینترنتی قرار می گیرد.

ممتازنیوز: مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج آزمون ارشد ۹۲ خبر داد و گفت: دفترچه انتخاب رشته از امشب روی پایگاه اینترنتی قرار می گیرد.

حسین توکلی گفت: کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ از هم اکنون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ساعت ۲۲ امشب در پایگاه اینترنتی مذکور منتشر می گردد.

 در این دوره از آزمون، ۹۷ هزار داوطلب پذیرفته شدند که این تعداد نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته و به این سبب که میزان داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۲ نسبت به سال قبل ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر بوده، بنابراین ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر معادل ۸۲٫۷۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ داوطلب معادل ۱۷٫۲۸ درصد در جلسه آزمون غایب بودند، از تعداد کل داوطلبان حاضر در جلسه امتحانی، ۷۱ هزار و ۵۳ نفر در رشته امتحانی دوم حاضر بودند.

۵۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ داوطلب معادل ۴۹ درصد حاضرین مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و سایر دوره ها شده‌اند.

مجازین از سه شنبه هفته جاری امکان انتخاب رشته الکترونیکی دارند.

خبرگزاری مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.