نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان تا ۲ ماه دیگر اعلام می گردد/تهران بیشترین داوطلب را داشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی گفت: نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی که روز قبل – پنجشنبه – برگزار شد تا دو ماه آینده اعلام می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی با حضور در دانشگاه شهید بهشتی از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان بازدید کردٰ گفت: این آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
به گفته وی هم اکنون ۳۴۰ هزار نفر عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان ایران می باشند که از این تعداد ۲۶۰ هزار نفر پروانه اشتغال به کار مهندسی دریافت کرده‌اند.
آخوندی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان از بزرگترین سازمان‌های حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود به روند فزاینده تعداد فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: مهندسان بعد از فارغ التحصیلی باید توانایی‌هایی به مراتب فراتر از آنچه که در دانشگاه‌ها آموخته‌اند را در حوزه کاربرد دانش مهندسی کسب کنند و نحوه تعامل با دستگاه‌های مرتبط با حرفه را بیاموزند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری هرساله آزمون ورود به حرفه مهندسان در ایران، افزود: سوالات این آزمون که امسال ۱۳۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند، فقط مربوط به دروس دانشگاهی نیست و به حوزه مقرات ملی ساختمان و مقررات عمومی فعالیت در بازار مهندسی نیز مربوط می‌شود.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از ، آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ۹۲ در ۸۱ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار و نتایج آن نیز در دو ماه آینده از طریق وب پایگاه اینترنتی دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی اینترنتی   www.inbr.ir اعلام خواهد شد.
 
استان تهران با ۲۶ هزار داوطلب، بیشترین و خراسان جنوبی با هزار داوطلب، کمترین تعداد شرکت‌کننده را دارند.
 
از بین داوطلبان آزمون ورود به حرفه، ۵۵۰۰ نفر را کاردان‌ها و ۲۵۰۰ نفر را معماران تجربی و مابقی را مهندسان رشته های هفتگانه مهندسی عمران تشکیل می‌دهند. همچنین‌ داوطلبان برای قبولی باید حداقل به ۵۰ درصد پرسش ها پاسخ صحیح بدهند.
 
داوطلبان گروه مهندسی رشته‌های هفت گانه باید عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باشند و سه سال نیز از زمان فارغ التحصیلی آنها سپری شده باشد. این اشخاص در صورت قبولی باید بتوانند مدارکی که سابقه اشتغال آنها در حرفه را نیز ثابت کند، ارائه دهند.
 
مدرک لازم برای کاردان‌ها، فوق دیپلم است و این اشخاص نیز باید سه سال از دریافت مدرک تحصیلی خود را سپری کرده و عضو سازمان نظام کاردانی ساختمان استان خود باشند.
 
معماران تجربی نیز باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا باشند؛ معماران تجربی اشخاصی می باشند که در حوزه های ساخت و ساز و اجرا فعالیت چشمگیری دارند.
 
افراد پس از دریافت پایه سه، با گذراندن چهار سال سابقه توقف در پایه و دوره های آموزشی به پایه دو و پس از پنج سال و گذراندن دوره های آموزشی به پایه یک ارتقا‌ می‌یابند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.