نتایج المپیادهای علمی کشور ۲۷ شهریور اعلام می‌شود/۷۴ دانش‌آموز طلایی شدند

فروردین ۱۴۰۳

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خبرداد؛

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، گفت: نتایج نهایی المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور در روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛حسن ساعی‌دهقان، معاون باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعلام نتایج نهایی المپیادهای علمی کشور، اظهار داشت: در مجموع ۲۹۱ دانش‌آموز در دوره تابستانی المپیادهای علمی کشور حاضر بودند.

وی افزود: نتایج نهایی المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور تا پایان روز سه‌شنبه مشخص و در روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه، نتایج نهایی توسط کمیته‌های علمی مشخص و اعلام خواهد شد.

ساعی‌دهقان با بیان اینکه تاکنون فقط نتایج ۲ گروه المپیادی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: نتایج گروه «ادبیات و علوم انسانی» و «فیزیک» مشخص شده است و مابقی گروه‌ها در روزهای آینده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام ۲۹۱ شرکت کننده در دوره تابستانی المپیاد علمی دانش‌آموزان کشور موفق به کسب مدال خواهند شد، گفت: به میزان دو برابر تیم اعزامی به المپیادهای جهانی در گروه‌های مختلف مدال طلا و مابقی شرکت کنندگان نیز به میزان امتیاز، مدال‌های نقره و برنز را کسب خواهند کرد.

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال طلا می‌شوند، دارای مقام اول و دیگر نفرات به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخاب نفرات طلایی گروه‌های مختلف المپیادی، تصریح کرد: در گروه «فیزیک» ۱۰ نفر مدال طلا دریافت و در گروه «ادبیات و علوم انسانی» ۱۲ نفر مدال طلا دریافت می‌کنند که اگر دانش‌آموزان رشته‌های تجربی و ریاضی در بین آنها باشند، این گروه ۱۸ نفر مدال طلا خواهد داشت.

ساعی‌دهقان افزود: در گروه «نجوم و اختر فیزیک» ۱۰ نفر مدال طلا، در گروه «شیمی» ۸ نفر مدال طلا، در گروه «کامپیوتر» ۸ نفر مدال طلا، در گروه «زیست شناسی» ۸ نفر مدال طلا و در گروه «ریاضی» ۱۲ نفر مدال طلا کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: رقابت المپیادهای علمی جهان از اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد و در نهایت از میان نفرات طلایی المپیادهای علمی کشور، نیمی از آنها به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.