نتایج کامل چهاردهمین روز بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن

به گزارش ایرنا، رقابت های چهاردهمین روز بازی های المپیک لندن از ساعت ۱۱ روز جمعه به وقت تهران با برتری ۲ بر یک تیم هاکی زنان بلژیک مقابل آمریکا آغاز شد و با مصاف نمایندگان جمهوری آذربایجان و ایتالیا در مرحله نیمه نهایی مسابقه های بوکس وزن بعلاوه ۹۱ کیلوگرم مردان و برتری ۱۳ بر ۱۲ بوکسور ایتالیا به پایان رسید.

در این روز ورزشکاران در ۱۷ رشته مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نتایج کامل این مسابقه ها به شرح زیر است:

** دوومیدانی

– پرش با نیزه مردان: ورزشکار فرانسه به مدال طلا دست یافت و نمایندگان آلمان مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.

– چهار در ۴۰۰ متر امدادی زنان: تیم های جمهوری چک، نیجریه، اوکراین، روسیه، جامائیکا، آمریکا، فرانسه و بریتانیا به مرحله نهایی راه یافتند.

– پرتاب چکش زنان: نمایندگان روسیه، لهستان و آلمان به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند.

– چهار در ۱۰۰ متر امدادی مردان: تیم استرالیا، فرانسه، ژاپن، کانادا، جامائیکا، آمریکا، هلند و ترینیداد و توباگو راهی مرحله نهایی شدند.

– ۵۰۰ متر زنان: دونده های اتیوپی به مدال های طلا و برنز دست یافتند و ورزشکار کنیا به مدال نقره رسید.

– چهار در ۱۰۰ متر زنان: ورزشکاران آمریکا، جامائیکا و اوکراین به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

– ۱۵۰۰ متر زنان: دونده های ترکیه مدال های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند و نماینده بحرین به مدال برنز رسید.

– چهار در ۴۰۰ متر مردان: ورزشکاران باهاماس، آمریکا و ترینیداد و توباگو به ترتیب به مدال های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

** بسکتبال مردان – مرحله نیمه نهایی

اسپانیا۶۷ روسیه۵۹ / آرژانتین۸۳ آمریکا۱۰۹

** بوکس مردان – مرحله نیمه نهایی

– وزن ۴۹ کیلوگرم: نمایندگان چین و تایلند به ترتیب با برتری مقابل بوکسورهای جمهوری ایرلند و روسیه به دیدار نهایی صعود کردند و ورزشکاران بازنده به مدال برنز مشترک رسیدند.

– وزن ۵۶ کیلوگرم: ورزشکاران جمهوری ایرلند و بریتانیا به ترتیب با شکست نمایندگان کوبا و ژاپن راهی دیدار نهایی شدند و نفرات بازنده به طور مشترک مدال برنز به دست آوردند.

– وزن ۶۴ کیلوگرم: بوکسورهای کوبا و اوکراین به ترتیب بر نمایندگان ایتالیا و مغولستان غلبه کردند و به دیدار نهایی راه یافتند، ورزشکاران بازنده نیز به مدال برنز مشترک را کسب کردند.

– وزن ۷۵ کیلوگرم: نمایندگان برزیل و ژاپن راهی دیدار نهایی شدند و بوکسورهای بریتانیا و ازبکستان به مدال برنز مشترک رسیدند.

– وزن ۹۱ کیلوگرم: بوکسورهای اوکراین و ایتالیا با برتری مقابل نمایندگان بلغارستان و آذربایجان به دیدار نهایی راه یافتند و نفرات بازنده مدال برنز را به طور مشترک کسب کردند.

– وزن ۵۲ کیلوگرم: ورزشکاران مغولستان و کوبا راهی دیدار نهایی شدند و بوکسورهای روسیه و جمهوری ایرلند مدال برنز را به طور مشترک به دست آوردند.

– وزن ۶۰ کیلوگرم: نمایندگان اوکراین و کره جنوبی به ترتیب با برتری مقابل بوکسورهای کوبا و لیتوانی به دیدار نهایی صعود کردند و ورزشکاران بازنده به مدال برنز رسیدند.

– وزن ۶۹ کیلوگرم: بوکسورهای بریتانیا و قزاقستان راهی دیدار نهایی شدند و نمایندگان اوکراین و روسیه مدال برنز را به طور مشترک کسب کردند.

– وزن ۸۱ کیلوگرم: ورزشکاران روسیه و قزاقستان با شکست نمایندگان برزیل و اوکراین به دیدار نهایی راه یافتند و بوکسورهای بازنده به مدال برنز مشترک رسیدند.

– وزن بعلاوه ۹۱ کیلوگرم: نمایندگان بریتانیا و ایتالیا به دیدار نهایی صعود کردند و بوکسورهای قزاقستان و جمهوری آذربایجان به طور مشترک مدال برنز را به دست آوردند.

** قایقرانی ‌کانو سرعت

– کایاک تک نفره ۲۰۰متر مردان: ورزشکاران روسیه، مجارستان، اسپانیا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، صربستان و آلمان به مرحله نهایی (فینال A) راه یافتند.

– کانو تک نفره ۲۰۰متر مردان: پاروزنان اسلواکی، فرانسه، اسپانیا، اوکراین، لیتوانی، روسیه، بلاروس و ژاپن راهی مرحله نهایی (فینال A) شدند.

– کایاک تک نفره ۲۰۰متر زنان: نمایندگان اوکراین، اسپانیا، بریتانیا، مجارستان، نیوزلند، روسیه، لهستان و پرتغال به مرحله نهایی (فینال A) صعود کردند.

– کایاک دو نفره ۲۰۰متر مردان: ورزشکاران کانادا، فرانسه، بریتانیا، بلاروس، روسیه، آلمان، آرژانیتن و استرالیا به مرحله نهایی (فینال A) راه یافتند.

** دوچرخه سواری بی ام اکس

– زنان: ورزشکاران کلمبیا، نیوزلند و هلند به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را تصاحب کردند.

– مردان: نمایندگان لتونی، استرالیا و کلمبیا به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند.

**‌شیرجه

– شیرجه از تخته ۱۰متر مردان: ۲ ورزشکار از هر یک از کشورهای چین، آلمان، آمریکا، مکزیک، اوکراین، کوبا و روسیه و شیرجه روهای بریتانیا، کلمبیا، کانادا و استرالیا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

**‌فوتبال مردان

– رده بندی – کره جنوبی۲ ژاپن صفر (تیم کره جنوبی به مدال برنز رسید)

** ‌ژیمناستیک هنری

– انفرادی تمام اسباب: دو ورزشکار از روسیه و نمایندگان جمهوری آذربایجان، بلغارستان و بلاروس به ترتیب رده های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

– تیمی حرکات زمینی: تیم های روسیه، ایتالیا، بلاروس، بلغارستان و اسپانیا در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

** هندبال مردان – مرحله نیمه نهایی

– مجارستان۲۶ سوئد۲۷ / فرانسه۲۵ کرواسی۲۲

**‌هاکی

– زنان: تیم های هلند، آرژانتین و بریتانیا به ترتیب به مدال های طلا، نقره و برنز رسیدند.

**‌ قایقرانی بادبانی

– دونفره کلاس ۴۷۰ مردان: نمایندگان استرالیا، بریتانیا و آرژانتین به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را تصاحب کردند.

– دونفره کلاس ۴۷۰ زنان: ورزشکاران نیوزلند، بریتانیا و هلند به ترتیب به مدال های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

– سه نفره کلاس Elliott 6 زنان: تیم های اسپانیا و استرالیا به ترتیب با برتری مقابل تیم های روسیه و فنلاند راهی مسابقه نهایی شدند.

**‌شنا

– ۱۰ کیلومتر ماراتن مردان: ورزشکاران تونس، آلمان و کانادا به مدال های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

** شنای موزون زنان

– تیمی: تیم های روسیه، چین و اسپانیا به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را تصاحب کردند.

**تکواندو

– وزن ۶۷ کیلوگرم زنان: ورزشکاران کره جنوبی و ترکیه مدال ها طلا و نقره را به خود اختصاص دادند و نمایندگان آمریکا و آلمان مدال برنز را به طور مشترک کسب کردند.

– وزن ۸۰ کیلوگرم مردان: تکواندوکاران آرژانتین و اسپانیا به ترتیب مدال های طلا و نقره را تصاحب کردند و مدال برنز به طور مشترک به نمایندگان بریتانیا و ایتالیا رسید.

**‌والیبال مردان – مرحله نیمه نهایی

– بلغارستان۱ روسیه۳ / برزیل۳ ایتالیا صفر

**‌واترپلو مردان – مرحله نیمه نهایی

– کروواسی۷ مونته نگرو۵ / ایتالیا۹ صربستان۷

**‌کشتی آزاد

– ۵۵ کیلوگرم مردان: مدال طلا و نقره به ورزشکاران روسیه و گرجستان رسید و کشتی گیران ژاپن و کره شمالی نیز مدال برنز را به طور مشترک کسب کردند.

– ۷۴ کیلوگرم مردان: کشتی گیران آمریکا و ایران (صادق گودرزی) به ترتیب به مدال های طلا و نقره دست یافتند و نمایندگان روسیه و ازبکستان به طور مشترک به مدال برنز رسیدند.

سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ از ششم مرداد ماه در شهر لندن پایتخت انگلستان آغاز شده است و ۲۲ مرداد ماه به پایان می رسد.

ورشی**۷۵۳۷** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۱۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.