نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران در گرو عزم سیاسی ۱+۵

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره با حفظ حقوق مردم ایران را دارد، گفت: بعد از گفتگو با خانم اشتون، باید دید که چه میزان ۱+۵ و طرف‌های دیگر عزم سیاسی لازم برای راه حل دیپلماتیک دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیر خود با مقامات عراقی و آیات عظام اظهار داشت: در این سفر با تمامی گروه‌های مختلف سیاسی عراق، مقامات عالی رتبه دولتی این کشور همچنین با آیات عظام سیستانی، فیاض، نجفی، آیت‌الله حکیم فرصت دیدار داشتند.
 
ظریف ادامه داد: در این سفر مقامات عراقی در سطوح مختلف، اول وزیر، خطیب ریاست جمهوری، رئیس مجلس وزیر امور خارجه و گروه‌های مختلف ائتلاف شیعی، ائتلاف کردستانی در فاصله کمتر از ۳۰ ساعت دیدار داشتند.
 
ظریف با بیان اینکه اتفاقژ نظر مقامات عراقی درابره تفرقه‌های سیاسی بسیار جالب توجه بود تصریح کرد: مقامات مختلف عراقی در پیشگیری از تفرقه های سیاسی، مذهبی، فرقه‌ای و افراطی اتفاق نظر داشته، همچنین مقامات سیاسی عراق و آیات عظام به نقش جمهوری اسلامی ایران و عراق به عنوان دو قدرت مهم منطقه تاکید داشتند.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دو کشور از گسترش تنش در روابط جلوگیری کنیم، اضافه کرد: مناسبات اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، تبادل زوار و همکاری میان تمامی زمینه‌ها صحبت و توافقات آن در آینده پیگیری خواهد شد.
 
ظریف تصریح کرد: بعد از انتخاب بنده به عنوان مذاکره کننده هسته‌ای ، کاترین اشتون با بنده تماس گرفته و تاکید داشتند که در مجمع عمومی دیدار و گفتگوی دوجانبه داشته باشیم.
 
وزیر امور خاره در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکرات با حفظ حقوق مردم ایران را دارد، خاطرنشان کرد: بعد از گفتگو با خانم اشتون باید دید چه میزان ۱+۵ و طرف‌های دیگر عزم سیاسی لازم برای راه حل دیپلماتیک را دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.