نتایج نهایی کنکور سراسری فردا اعلام می شود/ قبولی ۵۸۸هزار نفر

دانشگاه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی ۵۸۸ هزار و ۸۶۶ نفر به عنوان قبولی نهایی در رشته های متمرکز کنکور سراسری ۹۱ فردا ۸ صبح بر روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار داده می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از این تعداد ۳۵۴ هزار و ۷۳۹ نفر معادل ۶۰٫۲۴ درصد پذیرفته شدگان را دختران و ۲۳۴ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۳۹٫۷۶ درصد را پسران تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به تعداد پذیرفته شدگان حدود ۷۸٫۳۰درصد انتخاب رشته کنندگان در رشته های متمرکز کنکور ۹۱ پذیرش شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرفته شدگان در گروههای مختلف آموزشی تأکید کرد: ۱۶۷هزار و ۴۱۹ نفر در گروه ریاضی، ۱۹۸هزار و ۸۶۰ نفر در گروه تجربی،‌ ۱۹۷هزار و ۴۹۸ نفر در گروه انسانی،‌ ۱۷ هزار و ۲۴۴نفر در گروه زبان و ۷ هزار و ۸۴۵نفر در گروه هنر پذیرفته شدند.

وی گفت: همچنین ۱۰۶ هزار و ۲۲۹ نفر در دوره روزانه، ۲۹ هزار و ۸۸۴ نفر در شبانه، ۲۹۷ هزار و ۶۷۴ نفر در پیام نور، ۲ هزار و ۱۲۸ نفر در نیمه حضوری، ۲۱ هزار و ۶۲۷ نفر در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر در موسسات غیرانتفاعی و ۶ هزار و ۹۷ نفر در دوره های مجازی و بین المللی پذیرفته شدند.

توکلی با اشاره به زمان ثبت نام از پذیرفته شدگان گفت: ۲۶ تا ۲۹ شهریور زمان ثبت نام است و اسامی چند برابر ظرفیت معرفی شدگان نیمه متمرکز کنکور نیز نیمه اول مهر اعلام می شود.


اخبار دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.