نتایج ورزشکاران ایران در هفتمین روز المپیک/ عملکرد ضعیف دوومیدانی و شکست والیبال از ایتالیا

کاروان ورزشی ایران در روز هفتم المپیک توکیو ۲۰۲۰ در چهار رشته مسابقه داد که احسان حدادی در پرتاب دیسک ضعیف‌ترین عملکرد را در این روز داشت.

به گزارش ممتازنیوز، در روز هفتم بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نمایندگان ایران در رشته‌های دوومیدانی، والیبال، تیراندازی و قایقرانی مسابقه دادند. در این روز احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن در پرتاب دیسک عملکرد ضعیفی داشت. او به فینال نرسید و بین ۳۲ ورزشکار  بیست و ششم شد. تیم ملی والیبال هم در مصاف حساس با ایتالیا ۳-۱ شکست خورد تا صعودش در یک چهارم نهایی به بازی با ژاپن بکشد.

نتایج ورزشکاران ایران در روز هفتم المپیک:


*تیراندازی:

هانیه رستمیان پرچمدار زن کاروان ورزشی ایران در پایان مرحله سرعت تپانچه ۲۵ متر زنان در مجموع دو مرحله سرعت و دقت امتیاز ۵۷۷ را کسب کرد. او با این امتیاز در رده بیست و هشتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال این ماده بازماند. 

او پیش از این در تپانچه بادی المپیک در رده دهم و در تپانچه میکس تیم در کنار جواد فروغی در رده پنجم قرار گرفته بود و امروز به کار خود در المپیک پایان داد.

هانیه رستمیان


*دوومیدانی:

فرزانه فصیحی تنها زن دونده ایران در المپیک توکیو امروز در مرحله پیش مقدماتی دوی ۱۰۰ متر  رکورد ۱۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول گروه دوم به مرحله مقدماتی رسید. او در مرحله مقدماتی در گروه سوم با ۷ دونده دیگر رقابت کرد که با ثبت زمان ۱۱.۷۹ ثانیه در جایگاه هشتم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند و در نهایت پنجاهم شد.

فصیحی دومین زن دونده تاریخ دوومیدانی ایران است که از طریق سهمیه یونیورسالیتی به بازی‌های المپیک توکیو وارد شد. او در این مسابقات نتوانست رکورد ملی ۱۰۰ متر ایران (۱۱.۴۵ ثانیه مریم طوسی) و البته رکورد شخصی خود (۱۱.۶۱ ثانیه) را تکرار کند. 

فرزانه فصیحی

احسان حدادی در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک مردان در رقابت با ۱۵ پرتابگر دیگر در گروه A سه پرتاب انجام داد که در اولین پرتاب خود رکورد ۵۸.۴۸ متر، در دومین پرتاب عدد ۵۸.۹۸ را ثبت کرد و آخرین پرتابش نیز خطا شد. حدادی با بهترین پرتاب خود یعنی رکورد ۵۸.۹۸ متر در گروهش بین ۱۶ نفر چهاردهم شد تا به فینال پرتاب دیسک المپیک راه پیدا نکند. او در رتبه بندی نهایی این ماده بین ۳۲ ورزشکار در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.  

دانیل استاهل در اولین پرتاب خود رکورد ۶۶.۱۲ متر را ثبت کرد و به عنوان اولین نفر راهی فینال شد که اختلاف پرتاب حدادی با او حدود ۸ متر است.

احسان حدادی

*قایقرانی:

نازنین ملایی در فینال B رقابتهای قایقرانی رویینگ المپیک توکیو با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در دسته خود پنجم و در مجموع بازی های المپیک توکیو در رده یازدهم قرار گرفت. ملایی عملکرد درخشانی در این مسابقات داشت و توانست به نیمه نهایی و فینال A و B المپیک راه پیدا کند و برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران به  این مقام در المپیک دست یابد.

نازنین ملایی

*والیبال:

تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد در بازی چهارم خود از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف ایتالیا رفت و با حساب ۳ بر یک شکست خورد.

با این وضعیت، ایران با دو برد و دو باخت در رده پنجم گروه خود قرار گرفت و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه و صعود به نیمه نهایی، به بازی با ژاپن بستگی خواهد داشت.

در حال حاضر لهستان و ایتالیا با سه برد و یک باخت در رده های اول و دوم هستند و صعودشان قطعی شده و تیمهای کانادا (۷ امتیاز)، ژاپن (۶ امتیاز) و ایران (۵ امتیاز) همگی با دو برد و دو باخت در مکانهای بعدی قرار دارند و ونزوئلا بدون امتیاز در قعر جدول است.

در روز پایانی، ایران یکشنبه ساعت ۱۵و ۱۰ دقیقه به مصاف ژاپن می‌رود و لهستان و کانادا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد برابر هم قرار می‌گیرند. ضمن اینکه ایتالیا یک بازی راحت با ونزوئلا دارد.

در این مسابقات از هر گروه ۴ تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کند. سرگروهی در مسابقات مقدماتی بسیار حائز اهمیت است چرا که تیم سرگروه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم چهارم گروه مقابل می رود اما دوم یا سوم شدن تفاوتی ندارد چرا که بازیهای این تیمها با تیمهای دوم و سوم گروه مقابل از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.