نجابت: اداره تطبیق قوانین مجلس، ایستگاه بعدی رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی است

یکی از طراحان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ قطعا مصوبه دولت در خصوص تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی به اداره تطبیق قونین ارسال می‌شود که در این صورت در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به عدم اجرای حکم سعید مرتضوی رئیس معزول صندوق تامین اجتماعی و تغییر اساسنامه این صندوق توسط دولت گفت:‌ نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و تغییر اساسنامه چه معنایی دارد؟!  ولی منع تعقیب مرتضوی ملغی شده و قوه قضاییه می‌تواند به اتهامات وارده در پرونده مرتضوی رسیدگی کند.

وی در ادامه افزود: مرتضوی یک قاضی معلق بوده و دولت نباید موضع چالش‌برانگیزی درقبال وی اتخاذ کند.

نجابت که یکی از طراحان استیضاح شیخ‌الاسلام و عزل مرتضوی است، اظهار داشت: باید ابتدا تکلیف صندوق تامین اجتماعی روشن شود که چه اتفاقی در آن افتاده و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: دولت قطعا مصوبه خود مبنی بر تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را به اداره تطبیق قوانین مجلس ارسال خواهد کرد که در آن صورت با بررسی طرح در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

نجابت در پایان بر لزوم پرهیز قوا از برخورد چالشی با یکدیگر تاکید کرد.

گفتنی است دولت در پی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر عزل سعید مرتضوی از ریاست صندوق تامین اجتماعی در اقدامی شبهه‌برانگیز و قابل تامل اساسنامه این صندوق را تغییر داده است.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.