نجات همراه اولی‌ها از خطر گرانی توسط وزیر تازه ارتباطات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تعرفه مکالمات سیم‌کارتهای دائمی همراه اول که قرار بود از پانزدهم مردادماه با قیمت ۵۹۹ ریال محاسبه شود، به دنبال ابلاغ وزیر تازه ارتباطات دوباره به حالت سابق خود یعنی ۴۴۷ ریال بازگشت.
 
 
پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سبب مصوبه‌ای همراه اول را مکلف کرده بود که هزینه جابه‌جایی را حذف کرده و مانند اپراتورهای دیگر قیمتی یکسان برای تمام مکالمات خود در نظر بگیرد.
 
همراه اول نیز پس از مدتی تعرفه‌های تازه را به تایید این سازمان رسانده و درنهایت این گونه اعلام کرد که از پانزدهم مردادماه با حذف هزینه‌های مربوط به جابجایی مکالمات مشترکان خود را با قیمتی تازه محاسبه خواهد کرد.
 
اما چند روز پس از طرح این موضوع با تغییر دولت و روی کار آمدن وزیر ارتباطات تازه این گونه عنوان شد که افزایش قیمت جزو سیاست‌های دولت تازه به شمار نمی‌رود و معیشت مردم در این دولت اهمیت بسزایی دارد.
 
به همین سبب چهارشنبه هفته قبل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به واسطه مصوبه تازه خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در نرخ مکالمه شبکه تلفن ثابت و همراه متوقف شده است.
 
براساس اعلام معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه مکالمه با تلفن همراه تغییر نکرده و در شبکه همراه اول هر دقیقه مکالمه تلفنی مشترکان دائمی در مکالمات شهری همانند قبل ۴۴۷ ریال و درمکالمات بین شهری ۷۶۰ ریال خواهد بود.
 
همچنین در این مصوبه ابلاغ شده است که شرکت مخابرات ایران در صورت تمایل به رقابت می‌تواند برای اجرای طرح یکسان‌سازی تعرفه‌های تلفن همراه براساس نرخ مکالمه شهری تلفن همراه به مبلغ هر دقیقه ۴۴۷ ریال اقدام کند که در این صورت هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای برای مشترکان ایجاد نخواهد شد در عین حال تناقضی با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم وجود ندارد.
 
پیش از این مسوولان شرکت مخابرات خاطرنشان کرده بودند که در هر صورت در زمینه تعرفه‌ها تابع قانون خواهند بود و هرگونه که به آن‌ها ابلاغ شود برخورد خواهد کرد.
 
اما در اولین روزهای شهریورماه اپراتور اول این ماه برخلاف پنج ماه اول امسال پیامک صورت حساب مردادماه را برای کاربران خود ارسال نکرده و شاید به این سبب که هنوز مشخص نبود مکالمات این مدت با چه هزینه‌ای محاسبه خواهند شد. حال با بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل، انتظار می‌رود مشترکان سیم کارت‌های دائمی همراه اول درصورتی که افزایش چشمگیری در مکالمات خود نداشته باشند، قبض هایشان در مهرماه تغییر چشمگیری نسبت به قبل نداشته و با رقم‌هایی همانند ماه‌های قبل مواجه شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.